Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@03:06:40 GMT

افزایش دوبرابری صدور پروانه‌های ساختمانی در گرگان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۸۰۵

افزایش دوبرابری صدور پروانه‌های ساختمانی در گرگان

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهر گرگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۴۵۱ پروانه بیشتر بوده که افزایش دوبرابری را نشان می‌دهد.

مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۹۹ در سطح سه منطقه شهرداری گرگان، مجموعاً ۹۸۵ پروانه ساختمانی صادر شده در حالی که این میزان در سال ۹۸ در سطح سه منطقه شهرداری، ۵۲۴ پروانه ساختمانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهر گرگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده که بیشترین تخلفات به دلیل مسائل اجتماعی اتفاق می‌افتد، بازآفرینی بافت، گسترش و توسعه سرانه‌های عمومی و پروژه‌های در دست اجرا موجب شده تا وضعیت زمین‌های این مناطق هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی ارتقا پیدا کرده و در سطح بهتری قرار بگیرد.

طاهری تاکید کرد: پلیس ساختمان در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان نیز پیگیر ساخت و سازها در شهر است و امیدواریم با انجام اصلاحاتی در قانون ماده ۱۰۰، ساخت و سازهای خلاف کمتر اتفاق بیفتد.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان‌های شمالی کمبود زمین وجود دارد و امکان افزایش محدوده در شهر گرگان نیست، لذا سیاست هیئت وزیران چه در سطح ملی و چه در سطح استانی استفاده بهینه و بهتر از اراضی داخل شهر است و این مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 495761

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران پروانه ساختماني صدور پروانه ساختمانی شهرداری گرگان گرگان شهردار گرگان بازآفرینی شهری ساخت و ساز شهر تخلفات ساخت وساز حاشیه شهرها شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه