Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:48:03 GMT

فارس من| یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۷۰۷۱

فارس من| یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میان خیل عظیم مردم قدرشناس شهرستان رشت قدم به این شهر گذاشتند و پیکر پاکشان در منطقه مسکن مهر رشت آرام گرفت.
حکایت نابسامانی یادمان شهدای گمنام در کل کشور قصه تلخی بود که بارها و بارها تکرار شد و این قصه در استان گیلان نیز سریالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه خبرگزاری فارس گیلان در قالب های مختلف خبری، پیگیر ساخت یادمان های شهدای گمنام در اقسی نقاط استان بود اما در خرداد ماه سال ۹۸ سوژه ای در سامانه فارس من تحت عنوان «غفلت مسوولان از ظرفیت حرم مطهر شهدای گمنام مسکن مهر رشت» به ثبت رسید که در آن مردم شهید پرور رشت و مسکن مهر خواستار تسریع در روند احداث یادمان برای این شهدای والا مقام شدند.

در پی آن خبرنگاران فارس گیلان پیگیر این مطالبه مردمی شدند که متعاقب آن سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وقت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت گفته بود که یادمان های شهدای گمنام در بسیاری از مکان‌ها تکمیل شده و یادمان‌های دیگری نیز در سال 98 تکمیل خواهد شد که یکی از این یادمان‌ها، یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت است. (اینجا بخوانید)

وی در خرداد سال ۹۸ دلیل توقف در ساخت این یادمان را افزایش قابل توجه قیمت مصالح در اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت برشمرده بود و ابراز امیدواری کرد که با در نظر گرفتن وقت دو ماهه‌ای که برای این امور نیاز است تا پایان تیر ماه ۹۸ احداث پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر کلنگ بخورد.

 

افتتاح بعد از ۵ سال 

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت با تبریک حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: با همکاری و همراهی با سپاه قدس و بسیج سازندگی سپاه توانستیم در این ایام افتتاح این یادمان را داشته باشیم.

رضا قانع با تقدیر از همکاری بسیج سازندگی سپاه و شهرداری رشت برای افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر که از سال ۹۵ در این منطقه آرمیده‌اند، افزود: امیدواریم با همکاری این سازمان ها به زودی شاهد افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت نیز باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه شاهد افتتاح یادمانی هستیم که در کمتر از سه ماه و نیم به اتمام رساندیم، اظهار کرد: باید بگوییم که در قبال این شهدا بی مهری شد و امسال پنج سال از تدفین این شهدا در مسکن مهر می گذرد.

سرهنگ احمد ابراهیمی با اشاره به همکاری ویژه شهرداری رشت و بسیج سازندگی برای ساخت یادمان شهدای گمنام مسکن مهر گفت: این یادمان نمادی از همکاری مشترک چند دستگاه در کنار هم است و با حضور شهردار رشت همت ویژه ای برای ساخت این یادمان داشتیم.

وی با اشاره به هزینه کرد ۷۰۰ میلیون تومانی برای ساخت یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت بیان کرد: از این میزان ۴۰۰ میلیون آن توسط شهرداری رشت، ۱۰۰ میلیون توسط فرمانداری و ۲۰۰ میلیون نیز به دستور سردار عبدالله پور از سوی سپاه برای این یادمان هزینه شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به آغاز ساخت یادمان شهدای بوستان ملت رشت نیز گفت: با همکاری شهرداری و سپاه و سایر ارگان ها امیدواریم این یادمان نیز در اسرع وقت به افتتاح  برسد، این کنار هم قرار گرفتن باید بیشتر تجربه شود تا کارهای بزرگ به سهولت انجام پذیرد در طی این مدت مردم این منطقه انسی که با این یادمان و شهدای جوان گمنام گرفته‌اند مثال زدنی است.

به گزارش فارس، محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در خرداد ۹۸  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت گفته بود که هم‌زمان با بهره برداری از یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت، کلنگ اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر رشت نیز به زمین می خورد و اظهار امیدواری کرده بود که با توجه به اقدامات انجام شده و اعلام نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت پروژه یادمان مزار شهدای گمنام واقع در بوستان ملت رشت تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امیدواریم که پس از افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت پس از پنج سال وقفه، یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت نیز به زودی به افتتاح رسیده و محل انس مردم در مرکز رشت باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر دفاع مقدس رشت شهدای گمنام افتتاح یادمان شهدای گمنام بسیج سازندگی سپاه شهدای گمنام بوستان ملت رشت پروژه یادمان ساخت یادمان شهرداری رشت یادمان ها رشت نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صدری‌نسب، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه بانک ذخایر دریایی ایران بر ضرورت توجه به دخایر ژنتیکی و زیستی کشور به عنوان سرمایه ملی و همچنین عامل تاثیر گذار در امنیت غذایی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی عنوان کرد: چرخه تولید و توسعه اقتصادی بر اساس علوم و فناوری‌های نوین در همه حوزه است. در این میان حوزه زیست فناوری با تاثیرات پر شتاب در همه زمینه زندگی از اهمیت زیادی در همه کشور‌ها برخوردار است. در این میان حوزه آبزیان در ایران به ویژه در اکوسیستم خلیج فارس که تنوع خوبی دارد، نیازمند حفاطت و توجه است.

 صدری نسب توضیحات جامع و مفیدی در زمینه  اقیانوس شناسی فیزیکی خلیج فارس، و بررسی اثرات جریان‌های دریایی و ویژگی‌های فیزیکی خلیج فارس بر حضور و تجمع شیلات و آبزیان در مناطق مختلف این خلیج در زمستان و تابستان، راه‌حل‌های کاربردی‌ای را در راستای برنامه‌ریزی هوشمند و هدفمند برای بهره‌برداری بهینه از ذخایر دریایی و منابع طبیعی خلیج فارس ارائه کرد.

همچنین دکتر ناصر فرخی معاون بین الملل مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم نیز در این افتتاحیه به پتانسیل بالای خلق ثروت از محصولات دانش بنیان بر پایه منابع زیستی دریایی اشاره کرد و با توجه به آغاز بهره برداری کشور‌های حاشیه خلیج فارس از زیستگاه‌های مشترک با ایران، اهتمام سریعتر به ذخیره سازی نمونه‌های زیستی و بهره برداری از منابع ارزشمند این حوزه را ضروری اعلام کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی بانک ذخایر دریایی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه‌ها حفاطت از ذخایر دریایی سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس