Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: جمهوری اسلامی از نظام‌های برجسته و موفق در دنیا است که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتازی برخوردار بوده و بر پایه مردم سالاری و ولایت‌مداری بنیان نهاده شده است، بنابراین باید خدمات این نظام مقدس برای آحاد جامعه روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، انتخابات را صحنه اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته همواره با حضور خود در انتخابات‌های مختلف دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده‌اند و در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال نیز با هدایت هوشمندانه افکار عمومی از سوی ائمه جمعه حماسه‌ای دیگر در ایران اسلامی خلق می‌شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: حضور هر ایرانی در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است و مردم با حضور خود در این فرآیند ملی به وظیفه خود عمل می‌کنند و اینکه منتخب مردم نتواند آنچنان که باید به وظیفه خود عمل کند یک مسئله دیگری است که باید در آخرت و در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشد. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری و افراد کاردات، باتقوا، دلسوز و پاکدست برای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک مسئله مهمی است که باید در کنار حضور پر شور در انتخابات مورد توجه قرار گیرد و براساس موازین دین مبین اسلام رای دادن به فرد ناشایست و ناپاک حرام محسوب می‌شود، بنابراین باید تلاش شود تا افراد کاردان و با تقوا به پارلمان شهری و روستایی راه پیدا کنند. 

وی اضافه کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی نیز ستادهای مختلف هم در حوزه ریاست جمهوری و هم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر باید توجه داشته باشند که از تحقیر، تخریب، توهین و تهمت زدن به نامزدها به شدت پرهیز شود و با رعایت اصول اخلاقی و انسانی یک تبلیغات سالم با هدف آشنایی مردم با نامزدها در استان شکل بگیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ائمه جمعه را سفیران و نمایندگان رهبر معظم انقلاب در مناطق مختلف کشور و مظهر ثبات و صیانت از نظام اسلامی دانست و گفت: این قشر از جامعه به‌واسطه اینکه نمایندگان رهبری معظم انقلاب به‌عنوان ستون فقرات نظام اسلامی هستند، نقش موثری در صیانت از ارزش‌های انقلاب و تحقق آرمان‌های امام راحل و معظم له در جامعه دارند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: رسالت خطیر تریبون نمازجمعه اصلاح رویکردها و سالم‌سازی فضای معنوی جامعه است که در حوزه پرورش فکری و ذاتی افراد و لایه های جمعیتی باید از ظرفیت های آن به شایستگی بهره برد.

نماز جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود. 

برچسب‌ها حوزه علميه اراک استان مرکزی امام جمعه اراک امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه اراک استان مرکزی حوزه علميه اراک استان مرکزی امام جمعه اراک امام جمعه اراک اخبار کنکور استان مرکزی ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها