Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:09:14 GMT

مرغوب‌ترین ماهی قزل آلا کشور در ایلام

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۸۰۲۰

مرغوب‌ترین ماهی قزل آلا کشور در ایلام

رضا سلیمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و با کیفیت و وجود سدهای متعدد و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره شهرستان بدره و نیز اتمام مطالعه سد دویرج شهرستان دهلران، ایلام به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در تولید ماهیان سردابی است.

وی با بیان اینکه بیشترین ماهی قزل آلا تولیدی در استان ایلام در شهرستان بدره تولید می‌شود، افزود: در تمامی شهرستان‌های استان تولید ماهی قزل آلا داریم، به نحوی که حتی در سال گذشته در شهرستان دهلران که جزو نقاط گرمسیری است هم تولید ماهی قزل آلا داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام سپس ضمن اشاره به فعال بودن بیش از ۵۰ مزرعه قزل‌آلا در استان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال شاهد تولید بیش از ۳ هزار تن ماهیان قزل‌آلا در استان باشیم هر چند که به دلیل خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی احتمال این هدفگذاری را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات به مجریان در جهت مکانیزاسیون مزارع و استفاده از سیستم هوادهی، تولید لایه‌ای و استفاده مجدد از آب برگشتی و نیز مدیریت بهداشتی و تغذیه‌ای تا حدودی بر مشکل خشکسالی فایق آمده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود سه هزار تن انواع ماهی سردابی در استان ایلام تولید شده؛ هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان حدود ۴۸ هزار تومان است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا سلیمانی ماهی قزل آلا قطب تولید ماهی ماهی قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رمضانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه باقی مانده از دوره قبل در سراسر کشور و به تبع آن در شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد برگزار می‌شود و ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری مانور سیاسی و انتخاباتی دور دوم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هستیم.

وی با اشاره به رقابت دو نامزد انتخاباتی در این دوره عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر نیرو برای برگزاری مانور انتخاباتی آموزش دیده‌اند. همچنین در کرج و بخش آسارا ۶۶۸ شعبه اخذ رأی، در فردیس ۱۵۸ شعبه و در اشتهارد نیز ۴۸ شعبه فعال می‌شوند. واجدان شرایط برای شرکت در این دوره متولدان قبل از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ و افرادی که در دور اول در این حوزه رأی داده‌اند یا نداده‌اند هستند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت تبلیغات انتخاباتی دو نامزد است، به دستور نماینده ولی فقیه در استان البرز مبنی بر ضرورت تبیین اهداف، مأموریت‌ها و خدمات دولت سیزدهم برای مردم توسط مسؤولان و مدیران گفت: بیش از ۱۸۷ واحد نیمه فعال و راکد کرج در راستای احیای واحدهای صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کردیم.

رمضانی با اشاره به کسب رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات به کارخانه‌های صنعتی و مولدان اقتصادی بیان کرد: نرخ بیکاری استان البرز در زمستان سال گذشته ۸.۳ درصد و سه دهم درصد از نرخ بیکاری کشور پایین‌تر بود. همچنین ۴ هزار و ۳۰۲ مجوز مشاغل خانگی صادر و یک هزار و ۴۵۶ پروژه در سامانه منتاک وزارت کشور بارگذاری و انجام و تقدیم مردم شهرستان کرج شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان‌های کرج و طالقان از لحاظ گازکشی سبز شدند و با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای این کار هزینه شد، از ساخت بیش از ۴۵۰ کلاس درس در قالب نهضت مدرسه سازی خبر داد و افزود: مرکز جامع و پیشرفته سرطان و گامانایف در کرج به عنوان دومین مرکز پیشرفته کشور در هفته دولت یا زودتر از آن افتتاح خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه پیشرفته‌ترین بیمارستان بخش خصوصی در کرج آماده افتتاح است، از افتتاح کلینیک فوق تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر خبر داد و افزود: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح ابرپروژه هایی همچون قطار شهری، اتوبوس برقی و بی آر تی، کنارگذر شمالی حاج قاسم سلیمانی، ورزشگاه انقلاب و مصلای بزرگ کرج با حضور رئیس جمهور خواهیم بود.

رمضانی با اشاره به اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی کرج به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر مطرح کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار کرج افتتاح شده و ۵۰ زمین دیگر نیز تحویل مردم خواهند شد. همچنین در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ۳ هزار و ۶۵۰ تن برنج، یک هزار و ۹۰۰ تن شکر، ۲ هزار و ۹۰۰ تن مرغ منجمد، ۳۹۰ تن گوشت منجمد و یک هزار تن میوه شب عید توزیع شد.

کد خبر 6095596

دیگر خبرها

  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات