Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار حسنی مقدم گفت: اجرای سیستمهای نوین آبیاری در سطح شش هزار هکتار از اراضی آبی استان در سال جاری یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حسنی مقدم  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است به خبرنگاران ، اظهارکرد: از ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی استان لرستان ۵۸ هزار هکتار مجهز به سیستم نوین آبیاری است یعنی ۳۱ درصد از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده‌اند در صورتی که در کشور حدود ۲۹ درصد از اراضی آبی به سامانه‌های نوین تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: لرستان در اجرای سیستمهای آبیاری نوین نسبت به میانگین و متوسط کشوری جلوتراست.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: سال جاری ۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم نوین آبیاری اعم از بارانی و  قطره‌ی مجهز می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار آبیاری بارانی دولت  ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: در آبیاری موضعی نیز حدود ۲۲ میلیون تومان توسط دولت پرداخت می‌شود، البته ما منتظر اصلاح و دستورالعمل جدید برای سال جاری هستیم که این میزان افزایش پیدا کند.

اوبا بیان اینکه هیچگونه محدودیت اعتباری‌ برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری در استان وجود ندارد، عنوان  کرد: کشاورزان و بهره برداران استان به منظور اجرای سیستمهای نوین آبیاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  بیان کرد: اجرای سیستم نوین آبیاری در اراضی آبی سبب ارتقاء بهره وری و کاهش هدر رفت آب در سطح مزارع می‌شود.

.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اراضی جهادکشاورزی آبیاری اراضی سیستم نوین آبیاری نوین آبیاری اجرای سیستمهای نوین آبیاری جهاد کشاورزی اجرای سیستم هزار هکتار اراضی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران