Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:41:23 GMT

آتش سوزی مراتع استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۸۳۲۱

آتش سوزی مراتع استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت

«عبدالحسین محمدی» روز دوشنبه در نشست هماهنگی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع استان مرکزی افزود: تلاش برای کاهش ۵۰ درصدی آتش سوزی مراتع این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته با انجام اقدامات ترویجی، پیشگیرانه، تهیه نقشه نقاط بحرانی مراتع استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد آتش سوزی مراتع استان مرکزی عمدی و بر اثر بی احتیاطی مردم بوده و امید است با افزایش همکاری شهروندان با این اداره کل زمینه کاهش آتش سوزی و جلوگیری از تخریب مراتع استان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های دولتی استان درگیر برگزاری انتخابات بوده و نیاز است بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و این اداره کل برای مقابله با آتش سوزی مراتع در دستور کار ادارات شهرستانی قرار گیرد.

محمدی، از تهیه نقشه کاداستر تمامی اراضی طبیعی استان مرکزی تا پایان خرداد ماه امسال خبرداد و گفت: بهره‌برداری از طرح‌های کاداستر اراضی ملی استان‌های کشور به صورت برخط توسط ریاست جمهوری انجام می‌شود و نیاز است تسریع در اخذ سند تک برگی اراضی ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی با یادآوری خرید ۱۵ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزود: ادارات شهرستانی استان مرکزی باید در حفظ و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات کوشا باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تهیه نقشه نقاط بحرانی عرصه‌های طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی مراتع خبرداد و گفت: نقشه نقاط بحرانی مراتع پس از اتمام اخذ نقشه کاداستر اراضی ملی برای مقابله با آتش سوزی این عرصه‌ها تهیه و به روز رسانی می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اعتبارات مناسبی امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به این استان اختصاص یافته‌ است.

«رضا عظیمی» افزود: طرح‌های بسیاری در راستای کنترل روان‌آب‌ها در حوزه‌های آبخیز استان مرکزی پیش بینی شده که با اختصاص این اعتبارات به استان عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۹ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش سوزی عرصه‌های طبیعی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال توسط یکی از خیران این استان خریداری شد.

حجت الاسلام «محمد علی عبداللهی» افزود: این خیران با ایجاد یک گروه مجازی و جذب کمک‌های مردمی اقدام به خریداری این دستگاه‌ها کردند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها مراتع آتش سوزی استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع آتش سوزی استان مرکزی مراتع آتش سوزی استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اخبار کنکور کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی برای مقابله با آتش سوزی آتش سوزی مراتع مراتع استان اداره کل عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند