Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیده بان حقوق بشر مقامات سعودی را به ادامه سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر با وجود آزادی برخی زندانیان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرکوب مقامات سعودی علیه مخالفان و فعالان حقوق بشر و منتقدان در عربستان با وجود آزادی برخی فعالان برجسته در اوایل سال 2021 همچنان به همان شدت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در ادامه تاکید کرد که همچنین حکم حبس طولانی مدت برای سه مرد سعودی در مارس و آوریل به اتهام مخالفت و بیان نظراتشان، ادامه کمپین سرکوب آن‌ها توسط مقامات سعودی است.

«مایکل بیج» معاون مدیر خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: آزادی تعدادی از فعالان برجسته در عربستان با وجود صدور حکم 20 سال زندانی به دلیل انتقاد مسالمت آمیز آن‌ها به معنای کاهش سرکوب نیست. احتمالا مقامات سعودی تعدادی از فعالان را برای کاهش فشار بین‌المللی آزاد کردند اما موضعشان در قبال مخالفان بدون هیچ تغییری باقی مانده است.

کاهش سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه آمریکاتلاش صهیونیست‌ها برای انتقال قیمومیت اماکن مقدس فلسطین به عربستان

وی در ادامه افزود: عربستان تا زمانی که منتقدان خود را مورد سرکوب قرار دهد و آن‌ها را شکنجه و یا از کشور فراری دهد، نمی‌تواند چهره خود را در سطح بین‌المللی بهبود ببخشد.

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم عربستان پنجم آوریل حکم 20 سال حبس را برای «علی عبدالرحمن السدحان» فعال و امدادگر عربستانی صادر کرد. همچنین وی به دلیل انتقادات مسالمت آمیز 20 سال ممنوع السفر شده است. همان دادگاه در 20 آوریل « محمد الربیعه» فعال عربستانی دیگر را به اتهامات جعلی و دروغین به شش سال حبس محکوم کرد.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر ، مقامات سعودی آنها را هنگام بازداشت شکنجه کرده و مجبور به اعترافات دروغین کرده اند.

به گفته دیده بان حقوق بشر، در ماه ‌ای اخیر ، مقامات زندان سعودی تعدادی از فعالان برجسته با شرایط و محدودیت‌های شدید آزاد کردند.

در پایان، این سازمان مقامات سعودی را به دلیل ادامه اقدامات سرکوب‌گرانه علیه مخالفان و آزار و اذیت خانواده‌ آن‌ها با استفاده از روش‌های مختلف از جمله ممنوع السفر کردن و بازداشت خودسرانه آن‌ها محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر مقامات سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟