Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:40:21 GMT

افزایش زمان رای‌گیری از ساعت ۷ تا ۲ بامداد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۰۷۸۷

افزایش زمان رای‌گیری از ساعت ۷ تا ۲ بامداد

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی روند اخذ آرا در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: به‌دلیل شیوع کرونا ۱۰ هزار شعبه به شعب اخذ رای اضافه کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه استانداران با وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره روند اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس قانون شورای نگهبان دو ۵ روز را برای بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری فرصت داشت که ۵ روز دوم چهارم اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات چیست؟ +اسامی اعضا

وی افزود: بر اساس بیان سخنگوی شورای نگهبان قرار است فردا اسامی تائید صلاحیت شدگان به وزارت کشور اعلام شود. قانون نیز به وزارت کشور این اجازه را داده که دو روز بعد از اعلام شورای نگهبان، اسامی را اعلام عمومی کند، لذا اگر فردا شورای نگهبان اسامی را به ما اعلام کند، تلاش می‌کنیم در اولین فرصت اسامی را اعلام عمومی کنیم.

بیشتر بخوانید: تمهیدات بهداشتی برگزاری انتخابات/ کاهش ۲۴ درصدی مرگ و میر +نمودار

معاون سیاسی وزارت کشور خاطر نشان کرد: امروز استانداران توجیه شدند که بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ایام تبلیغات کاندیداها عمل کنند.

عرف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی روند اخذ آرا با توجه به افزایش زمان رای گیری گفت: به دلیل همزمانی شیوع کرونا با برگزاری انتخابات، چندین اقدام در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است که از جمله این اقدامات افزایش تعداد شعب اخذ رای است؛ بر اساس تاکیدات وزیر کشور، ۱۰ هزار شعبه به شعب اخذ رای اضافه کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه مبنای افزایش شعب اخذ رای را برای شعب بالای هزار رای تعیین کرده ایم، اظهار کرد: همه شعب اخذ رای بالای هزار رای شناسایی شده‌اند تا در کنار این شعب شعب جدید ثابت یا سیار بگذاریم.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: درباره زمان برگزاری انتخابات نیز بر اساس پیشنهاد وزارت کشور، ستاد ملی کرونا مصوب کرد که ما یک ساعت زودتر یعنی ۷ صبح فرآیند اخذ رای را آغاز کنیم و از آن سمت نیز بر اساس تشخیص وزیر کشور تا ساعت ۲ بامداد روز بعد امکان تمدید وجود دارد. باید ببینیم کدام یک از شعب و فرمانداری ها ظرفیت استفاده از این ظرفیت قانونی را دارد. این اختیار به وزیر کشور واگذار شده و بنایی بر تمدید در همه استان‌ها وجود ندارد.

عرف در پایان در پاسخ به پرسشی درباره امکان آغاز زودتر ساعت رای گیری تاکید کرد: در مناطق جنوبی کشور مردم معمولا به دلیل گرما پس از خنک شدن هوا و عمدتاً بعد از ساعت ۶ عصر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین وزارت کشور انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای نگهبان جمال عرف ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان شعب اخذ رای وزارت کشور وزیر کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه اول سال 2024 حدود 4800 پناهجو از آلمان اخراج شدند که 1200 نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج ها از آلمان در سه ماهه اول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس 2024 در مجموع 4791 پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن ها 3565 مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود 234000 نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می کردند .

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهادهای آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهادهای آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال 2024 را 65419 مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته 80978 درخواست اولیه وجود داشت.

کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمانتهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان