Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گروه موسوم به «سیاهان اهمیت دارند» که سال گذشته تظاهرات گسترده‌ای را در سراسر انگلیس علیه کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس سفید پوست آمریکایی به راه انداختند می‌گوید خانم ساشا جانسون اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

پلیس لندن می‌گوید یک زن ۲۷ ساله بامداد یکشنبه به بیمارستانی در جنوب لندن منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد امنیتی بدون تائید هویت نامبرده ادعا کرده هیچ مدرکی وجود ندارد که حمله صورت گرفته هدفمند بوده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی وی ندارد اما هم زمان شدن این رویداد با سالگرد قتل فلوید گمانه‌زنی‌ها درباره یک رویداد هدفمند را افزایش داده است.

جانسون یکی از برگزار کنندگان اصلی تظاهرات سال گذشته سیاهان اهمیت دارند در انگلیس بود. او اعتقاد داشت که برای رسیدن به برابری اجتماعی و برچیده شدن نژادپرستی باید جنگید. در تظاهرات ضد نژاد پرستی سال گذشته صدها هزار انگلیسی در شهرهای مختلف کشور دست به تظاهرات زده و تندیس برخی از برده داران را به پایین کشیدند.

فلوید در ۲۵ ماه مه (۶ خرداد) سال گذشته پس از آنکه یک افسر پلیس مینیاپولیس زانویش را بیش از هشت دقیقه بر گردن وی قرار داده بود درگذشت. حرف هایی که وی در آخرین لحظات زندگی بر زبان آورد از جمله "نمی توانم نفس نمی کشم"، دستمایه تظاهرات علیه نژادپرستی در سراسر آمریکا و جهان شد. 

دیروز صدها تن از فعالان مدنی به مناسبت بزرگداشت درگذشت جورج فلوید مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در محکومیت نژادپرستی حمل می‌کردند. آن‌ها همچنین با سردادن شعار «بدون عدالت صلح برقرار نمی‌شود» و «به پلیس نژادپرست نیازی نداریم» خواستار توقف نژادپرستی سازمان یافته در انگلیس شدند.

خانواده فلوید هم دیروز به خیابان های مینیاپولیس آمدند و در نخستین سالگرد مرگ درگذشت وی با همراهی صدها نفر دیگر راهپیمایی کردند. بسیاری از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن تصویر فلوید و سایر افراد سیاه پوستی بود که بدست پلیس آمریکا کشته شده بودند.

برچسب‌ها اعتراض نژادپرستی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض نژادپرستی انگلستان اعتراض نژادپرستی انگلستان اخبار کنکور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس