Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تحرکات آمریکا و دیگر اعضای ناتو در قطب شمال، نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با تهدیدات، در «دریای بارنتز» تمرینات موشکی-دریایی انجام داد.

به گزارش مشرق، در حالی که روند قدرت‌نمایی ضد روسی آمریکا و متحدانش در قطب شمال ادامه دارد، مسکو از تمرینات نیروی دریایی خود در این منطقه با حضور رزمناو «پطر کبیر» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقابل‌های آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو با روسیه در قطب شمال هر از چند گاهی خود را با برگزاری رزمایش‌ها نشان می‌دهد و روز دوشنبه (امروز) مسکو از یک تمرین موشکی-دریایی در این مناطق برای مقابله با تهدیدات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با تهدیدات، در «دریای بارنتز» تمرینات موشکی-دریایی انجام داد.

دریای بارنتز در اقیانوس منجمد شمالی و در نزدیکی قطب شمال واقع است و روسیه و نروژ کشورهای ساحلی آن محسوب می‌شوند.

بنا بر اعلام ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه تمرین نظامی در دریای بارنتز به رهبری رزمناو «پطر کبیر» که مجهز به موشک کروز اتمی است و با حضور تعدادی دیگر از کشتی‌های جنگی برگزار شد.

طبق بیانیه این ناوگان، کشتی‌های جنگی روسیه در دریای بارنتز استقرار برای انجام ماموریت و همچنین جستجو برای یافتن زیردریایی دشمن فرضی را در تعامل با بالگردهای جنگی ضد زیردریایی « Ka-۲۷» و هواپیماهای «ایلوشین-۳۸» تمرین کردند.

عبور کشتی‌های جنگی از منطقه پاکسازی شده از مین و دفع حمله قایق‌های تندروی خرابکار دشمن فرضی، بخش دیگری از این تمرین‌ نیروی دریایی روسیه را تشکیل داد.

بنا بر اعلام مقام‌های روسیه، در تمرینات نظامی در دریای بارنتز برای مقابله با تهدیدات خرابکارانه در زیر دریا، بیش از ۱۰ فروند مین‌روب، کشتی‌های کوچک موشک انداز ضد زیردریایی، بالگردهای مقابله با زیردریایی و یک ناوگان ویژه مقابله با تهدیدات موجود در زیر دریا مشارکت داشتند.

تمرینات ویژه مسکو در دریای بارنتز در شرایطی انجام شد که پیش از این، نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در اقدامی جهت حفظ آمادگی برای هرگونه مواجهه محتمل با روسیه یک رزمایش  ضد زیر دریایی در آبهای قطب شمال برگزار کرده بودند

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین نیروی دریایی آمریکا رزم ناو نیروی دریایی روسیه مسکو آمریکا قطب شمال ناتو برای مقابله با تهدیدات نیروی دریایی روسیه دریای بارنتز قطب شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

 امیر دریادار دوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارت وارد شده به شهرستان کنارک، نیروی دریایی ارتش برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، با هدف کمک به مردم سیل‌زده در سیستان و بلوچستان وارد عرصه شد.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگرد‌ها و خودرو‌های تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع نیاز‌های اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودرو به صعب العبورترین روستا‌ها که امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به روستا‌های صعب‌العبور انجام شده که این پرواز‌ها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش و در همکاری با خودرو‌های تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع) جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور انجام می‌شود.

امیر دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگرد‌های ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ