Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام اروپایی اتحادیه اروپا را نهادی دانست که تنها برای دوران صلح و ثبات ساخته شده و توان رویارویی با بحران‌های غیرمترقبه از جمله کرونا را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "لووک یوهانس ون میدلار"، استاد حقوق اتحادیه اروپا در دانشگاه لیدن هلند که از سال 2009 تا 2014 سخنران و مشاور "هرمان ون رومپوی"، رئیس وقت شورای اروپایی بود و از سال 2018 عضو هیات مشورتی هلند و رئیس کمیسیون ادغام اروپا است در گفتگو با "اس ار اف" سوئیس به انتقاد از اتحادیه اروپا در مقابله با بحران ها از جمله بحران کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اتحادیه اروپا را در مقابله با کرونا شکست خورده ارزیابی کرده و در توضیح این اظهار نظر خود گفت: یک دلیل آن را می توان تقریبا درهمه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یافت. خطری که کرونا ایجاد می کند در این اتحادیه دست کم گرفته شد.

وی افزود: اما دلیل دومی هم وجود دارد که مستقیما با ماهیت اتحادیه اروپا و هویت این سازمان ارتباط دارد. حتی وقتی خطر این ویروس در این اتحادیه شناخته شد بروکسل قادر به تسریع روند کار و هر اقدامی در کنترل این بحران نبود.

این مقام اروپایی اعلام کرد: وقتی ما به تاریخچه اتحادیه اروپا نگاهی بیاندازیم مشخص می شود که این اتحادیه برای دوران صلح طراحی شده است. به عنوان مثال این اتحادیه می تواند یک بازار داخلی ایجاد کند و قوانینی را تنظیم کند، اما برای مقابله با خطرات و یا حوادث غیر مترقبه مجهز نیست.

"لووک یوهانس ون میدلار"، افزود: اتحادیه اروپا در دهه گذشته درس هایی از جمله از بحران مهاجرت و بحران یورو گرفت. اما این پاندمی اتحادیه اروپا را با این واقعیت روبرو کرد که مهارت رویارویی و مقابله با چنین رویدادهایی را ندارد.

وی افزود: پس اتحادیه اروپا برای دوران ثبات و پایداری ساخته شده است. این وضعیت می طلبد که این اتحادیه سیاست حاکمیت خود را کنار گذاشته و به سیاست رویدادها روی آورد. اتحادیه اروپا باید شایستگی غلبه بر چنین بحران هایی را بیابد. سیاست اتحادیه اروپا اغلب کسل کننده و کند است. اما این اتحادیه وقتی با مناقشات ژئوپلیتیکی در قبال روسیه و چین مواجه می شود و زمانی که باید یک کشور را از ورشکستگی نجات دهد و یا همین حالا با این بیماری همه گیر مبارزه کند دیگر نمی تواند سال ها مذاکراتی را در دفاتر بروکسل انجام دهد و باید سریعا اقدام کند.

این مقام اروپایی با اشاره به اینکه اروپا باید حالا درس بگیرد گفت: اروپا در اولین واکنش ها به بحران کرونا اعلام کرد که این یک بحران سلامت است که مرتبط با ما نبوده و مربوط به کشورهای عضو است. بعدها فریاد های کمک از اسپانیا و ایتالیا بلند شد و ازآنجایی که تا مدتها کمکی از طرف بروکسل به این کشورها نشد این علامت بدی بود.

روسیه ادعای عدم علاقه‌مندی مسکو به مذاکره با اتحادیه اروپا را رد کردپارلمان اروپا روند تصویب توافق جامع اتحادیه اروپا و چین را متوقف کردهماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی صورت خواهد گرفت

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید از این تجربیات درس بگیرد. وی افزود:از یک طرف تغییرات ساختاری در این اتحادیه لازم است و البته آنچه که به نظر من تقریبا مهم تر است تغییر موضع در این اتحادیه است. در پاندمی بعدی اروپا باید بفهمد که در یک جنگ قرار دارد. ما نمی توانیم در این دوران رفتارهای مانند دوران معمولی داشته باشیم

این مقام اروپایی در بخش دیگری از گفتگو با اس ار اف سوئیس گفت: ما نمی توانیم قراردادی برای دریافت یک واکسن را امضا کنیم و انتظار داشته باشیم که به موقع به ما تحویل داده شود، در دوران جنگ این طور نیست. در این دوران مسئله قدرت، سرعت و شایستگی عمل مطرح است. به اعتقاد من این مسئله یکی از نقاط ضعف سیاست اتحادیه اروپا در این بحران بود و موجب تاخیر در روند واکسیناسیون به ویژه در مقایسه با انگلیس و اتحادیه اروپا شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مقام اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون فرانسه مدعی شد که عضویت در ناتو به معنی دست‌نشانده بودن آمریکا نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون در پاریس گفت: «این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد. ما به ابرازهای لازم برای مقابله با خطرات مجهز نیستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست تلاشی متحد را برای ساختن یک نیروی نظامی «قابل اتکا» آغاز کنند. 

ماکرون گفت: «مسئله تنها به انتخاب‌های ما بستگی دارد اما این انتخاب‌ها بایستی الان انجام شوند چون طی دهه آینده خطر این وجود دارد که تضعیف شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی تحت محاصره قدرت‌های بزرگی هستند که ارزش‌های لیبرال دموکراسی اروپا را تضعیف می‌کنند. وی گفت ارزش‌های اروپایی به طور دائم توسط دیگران مورد انتقاد و اختلاف قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: «این خطر وجود دارد که اروپا با افول مواجه شود و ما همین الان داریم می‌بینیم که این اتفاق علی‌رغم تلاش‌های ما دارد به وقوع می‌پیوندد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که عضویت در ائتلاف ناتو به معنی «دست‌نشانده» بودن ایالات متحده آمریکا نیست. وی گفت که اروپا با ایجاد دفاع مستقل وابستگی کمتری به ایالات متحده خواهد داشت و به نحو بهتری قادر خواهد بود از خودش در برابر روسیه دفاع کند.

دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسهنتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شدطرح اقدام فرانسه برای مقابله با خشونت روزافزون جوانان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟