Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@03:15:48 GMT

واردات نفت سبک چین 48.1 درصد صعود کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۴۱۸۳

واردات نفت سبک چین 48.1 درصد صعود کرد

واردات نفت سبک چین 48.1 درصد در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشت و به رکورد بیش از 2 میلیون تن رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اس پی گلوبال پلتس، واردات نفت سبک چین 48.1 درصد در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشت و به رکورد بیش از 2 میلیون تن رسید. دلیل این افزایش هجوم واردکنندگان چینی برای خرید بشکه‌های بیشتر قبل از اجرای قانون جدید مالیات بر مصرف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت چین در چهاردهم مه اعلام کرد قانون جدید مالیات از دوازدهم ژوئن اجرایی می‌شود بنابراین انتظار می رود واردات در ماه مه هم در حد بالایی باشد.

چین در ماه آوریل 2.08 میلیون تن نفت سبک وارد کرد که 1.28 میلیون تن آن از کره جنوبی بود.

واردات نفت سبک چین در ماه آوریل 12.7 درصد بالاتر از از رکورد قبلی 1.84 میلیون تنی بود که در دسامبر 2020 وارد شده بود. در آن زمان هم اعلام اجرایی شدن این مالیات، میزان خرید نفت را بالا برده بود.

نفت سبک با مقدار سولفور 1000 تا 1200 ppm بهترین درجه نفتی برای تولید بنزین و استفاده در معدنکاری، ساخت و ساز، صنعت و کشاورزی است.

واردات این نفت در حال حاضر از مالیات بر مصرف معاف است ولی از دوازدهم ماه ژوئن مشمول مالیات می‌شود چون دولت چین تلاش می‌کند مکانیسم مالیات را عادلانه تر کرده و استفاده از سوخت‌های دوستدار محیط زیست را تشویق کند.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات نفت چین نفت سبک مالیات پول نیوز ماه آوریل میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد این کشور غافلگیر شد

کانادا با کاهش صادرات طلا در ماه مارس، با کسری تجاری غافلگیرکننده مواجه شد و این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی کانادا دلایل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که کانادا در ماه مارس کسری تجاری غیرمنتظره‌ای به میزان ۲.۲۸ میلیارد دلار کانادا (۱.۶۶ میلیارد دلار) ثبت کرد که بزرگترین کسری در ۹ ماه گذشته بود، زیرا صادرات سریع‌تر از واردات کاهش یافت.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که کل صادرات در ماه مارس ۵.۳ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش صادرات طلای خام از بالاترین رکورد در ماه فوریه بود، در حالی که واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت که به دلیل تجهیزات الکترونیکی و سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی بود.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز مازاد تجاری ۱.۵۰ میلیارد دلار کانادا را در ماه پیش‌بینی کرده بودند. داده‌ها نشان داد که اقتصاد کانادا پس از رشد کمتر از حد انتظار در فوریه، احتمالاً در ماه مارس متوقف شده است که نشانه‌ای از کاهش سرعت است که انتظارات را تقویت می‌کند که بانک کانادا دلیل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ژوئن داشته باشد.

بانک کانادا از جولای گذشته نرخ بهره را نزدیک به بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی پنج درصد نگه داشته است، اما انتظار می‌رود که اولین کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره به دلیل کاهش تورم نزدیک شود.

کاهش صادرات در ماه مارس با کاهش در ۹ بخش از ۱۱ محصول صادراتی، به سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی که شامل زیرشاخه طلا می شود، در ماه مارس ۱۷.۴ درصد کاهش یافت. نفت خام پنجمین کاهش خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند و به کاهش صادرات محصولات انرژی در ماه مارس کمک کرد.

کاهش واردات نیز گسترده بود و هفت بخش از ۱۱ محصول کاهش را ثبت کردند. اداره آمار کانادا عنوان کرد که واردات تجهیزات و قطعات الکترونیکی و الکتریکی در ماه مارس ۸.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی با ۲۹.۲ درصد کاهش به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه مارس رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش رویترز، از نظر حجمی، کل صادرات در ماه مارس ۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که کل واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟