Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:49:50 GMT

تلف‌‌شدن ۲ تن ماهی درپی قطعی برق در سنندج

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۴۵۴۱

تلف‌‌شدن ۲ تن ماهی درپی قطعی برق در سنندج

 خبرگزاری تسنیم: هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و فصل گرما قطعی مکرر برق بدون اطلاع قبلی موجب مشکلات بسیاری برای شهروندان، کسبه و بازاریان می‌شود، این‌روزها نیز در سراسر کشور و بیشتر نقاط استان کردستان شاهد قطعی برق بودیم که موجبات نارضایتی و ایجاد خسارت به مردم را فراهم کرد.

گر چه برخی از کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف فرسودگی شبکه توزیع و تولید برق، نصف شدن ذخایر آب سدها، افزایش 20 درصدی مصرف، افزایش دما، گرم شدن هوا و بسیاری از موارد دیگر را عامل اصلی قطعی برق اعلام کرده اما باید شرکت توزیع نیروی برق با هر شرایطی این وضعیت را پیش‌بینی و با مدیریت صحیح مانع ضرر و زیان‌های مختلفی به مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه و در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت بار، شبکه توزیع نیروی برق باید برنامه احتمالی زمان‌بندی خاموشی در سطح استان را به اطلاع مردم کردستان برساند، امری که رعایت نمی‌شود و سبب تحمیل زیان میلیونی به مردم شده است.

ماجرا از این قرار است که شنبه شب هفته جاری در برخی از نقاط شهر سنندج قطعی برق اتفاق افتاد و در مرکز پرورش ماهی قانع در نایسر ناحیه منفصل شهری سنندج به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از قبل و بی‌اطلاعی مالک از این تصمیم زیان‌بار مسئولان، ماهی‌ها تلف شدند.

نصرالله فتاحی سرپرست این مرکز پرورش ماهی در نایسر سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با چرایی تلف شدن تعداد بسیاری از ماهیان مرکزش اظهار داشت: روز شنبه متأسفانه در دو نوبت قطعی برق در ناحیه منفصل شهری نایسر اتفاق افتاد که از همان اوایل شب حدود سه ساعت این قطعی طول کشید.

وی افزود: علی‌رغم تماس‌های مکرر با شرکت نیروی برق استان، موفق به ارتباط و اطلاع از زمان وصل شدن برق نشدیم، گر چه موتور برق اضطراری نیز روشن بود اما جواب گوی زمان قطعی برق طولانی نبود، به همین دلیلی موجب ضرر مالی و تلف شدن ماهی‌های مرکزم شد.

سرپرست مرکز پرورش ماهی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج گفت: در همین شب در پی قطعی برق، 2 تن و 700 کیلوگرم ماهی مرکزم تلف شد که با تلاش فراوان اقوام و آشنایان حدود 700 کیلو در همان شب به فروش رفت و برای یک تن و 800 تن دیگر 90 تا 100 میلیون تومان ضرر مالی متقبل شدم.

فتاحی با بیان اینکه هیچ اطلاع قبلی جهت قطعی برق صورت نگرفته بود، تصریح کرد: شرکت نیروی برق استان باید با اطلاع‌رسانی مناسب مکان‌هایی حساس همچون بیمارستان، پرورش ماهی و یا هر مکان دیگری که به برق نیاز دارند، را از نحوه و ساعات قطعی برق مطلع کند چراکه اکنون به دلیل سهل‌انگاری دو خانواده و چند افراد تحصیل‌کرده متقبل ضرر و زیان شده و زحمات یک ساله‌مان به هدر رفت.

در ارتباط با موضوع قطعی برق و خسارت‌های مالی به کسب و کارهای سطح استان، «هیوا لهونیان» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تاکنون از خسارت پرورش ماهی نایسر اطلاعی ندارم اما به صورت کلی با تمامی مشترکان حساس قرارداد واگذاری انشعاب را داریم و در صورت امکان قطعی برق به هر دلیلی باید مکان‌های مورد نظر و حساس برق اضطراری داشته باشند.

وی با ذکر این که هر گونه خسارت و ضرر در این راستا به دلیل فراهم نکردن تمهیدات لازم بوده و طبق قانون باید برق اضطراری داشته باشند افزود: اکنون نیز بخشی از خسارت‌ها برابر قانون توسط بیمه و قسمتی نیز توسط شرکت نیروی برق استان پرداخت و تا حد امکان اجازه کمترین آسیب به کسب و کارها را نخواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پاسخ به این سؤال که چرا بدون اطلاع‌رسانی، برق مردم را قطع می‌کنید، توضیح داد: بر روی سایت اینترنتی شرکت برق، برنامه‌های خاموشی اطلاع‌رسانی خواهد شد اما در موارد اضطراری در صورت مشکل برای هر یک از نیروگاه‌های برق که از مدار خارج می‌شوند، قطعی برق درحد یک دقیقه باید سریعاً خاموش و امکان اطلاع‌رسانی نیست.

لهونیان با بیان اینکه امیدواریم مردم در این شرایط گرم سال این مشکلات و قطعی برق را مدیریت کنند اظهار داشت: مواردی که قابلیت اطلاع‌رسانی داشته باشد حتماً انجام خواهد شد اما مشترکان حساس نیز باید برق اضطراری جایگزین داشته باشند.

به گزارش تسنیم از آنجا که این صاحب پرورش ماهی در نایسر سنندج مدعی شده که علت تلف شدن ماهیانشان در چند روز گذشته ناشی از قطعی برق بدون اطلاع‌رسانی بوده است و از سویی دیگر قطعی ناگهانی روزانه برق سبب گله‌مندی و خسارت به شهروندان شده، این وضعیت بیانگر بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسئولان متولی بوده چرا که در سال گذشته نیز بارها شاهد این وضعیت و بی‌نظمی در استان کردستان بودیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: قطعی برق تلف شدن ۲ تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد