Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:47:14 GMT

زیبنده نیست در دمای ۵۰ درجه اهواز برق و آب قطع شوند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۵۱۸۰

زیبنده نیست در دمای ۵۰ درجه اهواز برق و آب قطع شوند

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دمای بالا و حدود ۵۰ درجه‌ای، زیبنده نیست که مردم با قطعی برق و به تبع آن با قطعی آب مواجه شوند.

مجتبی یوسفی با اشاره به قطعی برق در اهواز در روزهای گذشته اظهار کرد: در دمای بالا و حدود ۵۰ درجه‌ای، زیبنده نیست که مردم با قطعی برق و به تبع آن با قطعی آب مواجه شوند؛ به جای مسئولان که همیشه به آنها تذکر دادیم، از مردم عذر خواهی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تعطیلی ۱۰ ساله دو پروژه نیروگاه‌های زرگان و رامین اهواز افزود: سال گذشته مدیرعامل نیروگاه‌های گازی کشور را به خوزستان دعوت کردم زیرا تعهداتی در خصوص توسعه نیروگاه‌های زرگان و رامین داشتند اما چند سال در اجرای پروژه‌ها تاخیر شده بود؛ اکنون اعتباراتی تزریق شده و فاز دوم نیروگاه رامین در حال اجرا است که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: روز دوشنبه با وزیر نیرو و وزیر نفت جلساتی در این خصوص داشتم. شرکت ملی نفت در غرب رودخانه کارون در محدوده شهرستان شادگان نیروگاهی دارد که ظرفیت مازاد دارد بنابراین با توجه به اینکه مردم در مضیقه هستند و پذیرفته نیست در این گرما با این شرایط مواجه شوند، از وزیر نفت درخواست کردیم ظرفیت نیروگاه افزوده شود.

یوسفی افزود: به وزیر نیرو گفتم اگر قرار است در کشور قطعی و خاموشی رخ دهد، در خوزستان با دمای بالای ۵۰ درجه، با حیات مردم در ارتباط است بنابراین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف در روز که باید در خوزستان کاهش یابد و در زمان‌هایی که دما کمتر است مثلا در ابتدای روز اعمال شود که قول همکاری داده شده است.

وی در خصوص تعمیر برخی واحدهای نیروگاهی و خروج از مدار این واحدها، تصریح کرد: در صحن علنی مجلس این نکته را تذکر دادم. این مساله، سوءمدیریت است. نباید اورهال، بازسازی و بهسازی نیروگاه‌ها در تابستان انجام شود. متاسفانه این نیروگاه‌ها زمان را از دست دادند و دو روز پیش یکی از فازهای نیروگاه رامین وارد مدار شد که این مساله به دلیل عدم انجام اورهال نیروگاه در زمان مناسب بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: نیروگاه‌ها باید توسعه یابند و تعهدات وزارت نیرو که در سال‌های گذشته داده بود و بدعهدی کرده بود، انجام شود که در این راستا پروژه توسعه نیروگاه رامین مجددا از سال گذشته فعال شده است. در کوتاه‌مدت باید ظرفیت نیروگاه‌های زرگان و رامین نیز افزایش و برخی فازهایی که وارد مدار نیستند، در مدت زمان کوتاه وارد مدار شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان قطع برق خاموشي نیروگاه ها ۵۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: امروز سورشجان با دمای ۳ درجه زیر صفر خنک‌ترین نقطه و لردگان با دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری گزارش شد.
چراغپور از بارش‌های پراکنده در اوایل هفته آینده خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری