Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس این گزارش، پژوهشنامه رسانه بین‌الملل، نخستین نشریه علمی معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که توسط واحد پژوهش‌های کاربردی منتشر می شود.

در ششمین شماره پژوهشنامه رسانه بین‌الملل به تعدادی از تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با فعالیت رسانه‌های برون‌مرزی و با محوریت دیپلماسی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناوین مقالات ششمین شماره «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از:

«علل و عوامل افول آمریکا؛ بر مبنای الگوی تعامل چندجانبه پویا (به‌همراه پیشنهاد رویکردهای رسانه‌ای)»، «مقاومت و همه‌پرسی؛ شاخص‌های حل مسئله فلسطین بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری (با ارائه رویکردهای رسانه‌ای)»، «دیپلماسی حمایتی جمهوری اسلامی ایران در قبال جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۱ تا سال 2020 میلادی»، «راهبردهای ارتقای دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران برای برون‌مرزی صداوسیما»، «بایسته‌های محتوایی دیپلماسی رسانه‌ای ایران در مناطق روس‌زبان»، «تهدیدات امنیتی- نظامی کروناویروس و راه‌های مقابله با آن با رویکرد پدافند غیرعامل و قدرت رسانه»، «مسئولیت کیفری فردی مقامات عالی‌رتبه نظامی برای تجاوز سایبری و اعمال صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری بر آن (با تأکید بر رویکردهای رسانه‌ای)»، «رویکردهای گفتمانی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا در مصاحبه با هفتمین رئیس جمهور ایران»، «چشم‌انداز و سناریوهای جایگاه طالبان در عرصه حکمرانی‌ آینده افغانستان (با تأکید بر رویکردهای رسانه‌ای)»، «ظرفیت‌های برون‌مرزی رسانه ملی در ارتقای دیپلماسی رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: منطقه خلیج فارس)»، «جایگاه افغانستان در طرح چینی ابتکار کمربند- راه (با تأکید بر راهکارهای رسانه‌ای)».

تحلیل راهبردی موضوع و تبیین مبانی نظری آن، تبیین شاخص های رویکردی و رفتاری بازیگران، سناریوهای محتمل درباره موضوع از منظر آینده‌پژوهی و پیشنهادهای رسانه ای برای دستگاه های مرتبط با دیپلماسی عمومی کشور با محوریت برون مرزی صدا و سیما، ارکان اصلی مقاله های علمی و پژوهشی مذکور را تشکیل می دهند.

پژوهشنامه رسانه بین الملل با هدف تقویت تعاملات با مراکز دانشگاهی و استفاده از پتانسیل های آنها در آینده پژوهی رسانه ای، ترویج مطالعات راهبردی – رسانه ای در تحقیقات منطقه ای و جهانی، تقویت تولید فکر در زمینه مباحث دیپلماسی عمومی و جنگ نرم، ترویج مطالعات راهبردی در عرصه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، روابط و حقوق بین‌الملل بویژه با محوریت دیپلماسی رسانه‌ای منتشر می شود.

مقالات منتشر شده در این پژوهشنامه در پایگاه‌های علمی نورمگز، سیویلیکا، پرتال جامع علوم انسانی و مگیران نمایه می‌شوند. تعدادی از اساتید برجسته حوزه ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در دانشگاه‌های تراز اول کشور عضو هیئت تحریریه، هیئت مشاوران علمی و گروه داوران پژوهشنامه رسانه بین‌الملل هستند. همچنین گروه اجرایی آن شامل دکتر پیمان جبلّی، معاون برون مرزی و مدیر مسئول، دکتر احمد کاظمی، مدیر پژوهش های کاربردی برون مرزی و جانشین مدیر مسئول، دکتر محمدقلی میناوند، سردبیر و محمود ترابی اقدم، مدیر داخلی نشریه است.

آرشیو مقالات این نشریه علمی در پایگاه اختصاصی آن به نشانی http://imrl.arc.irib.ir و همچنین سایت پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی به آدرس http://arc.irib.ir  قابل دسترسی است.

پژوهشگران به ویژه در حوزه های ارتباطات سیاسی، مطالعات رادیو و تلویزیون های بین المللی و روابط و حقوق بین الملل برای ارسال مقالات و طی کردن فرایند داوری می توانند به سایت های مذکور مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه جمهوری اسلامی ایران آمریکا پژوهشنامه رسانه بین الملل جمهوری اسلامی ایران رویکردهای رسانه ای برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرسازی و رویکردهای جدید علمی

دریافت 78 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود امروز میزبان همایش گروه کشوری معماری و شهرسازی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد کشور بود علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر استان سمنان در حاشیه این همایش با جمعی از برگزارکنندگان و صاحب نظران این حوزه به گفتگو نشسته است.

گزارش اختصاصی مهر در این ارتباط را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6098757

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به تنهایی مسئول سنگ‌اندازی بر سر راه توافق است
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی