Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ریاض طبره»، عضو دفتر سیاسی حزب میثاق ملی سوریه و سردبیر مجله اندیشه سیاسی در تشریح فضای انتخاباتی در سوریه و نحوه تبلیغات نامزدها و مواضع داخلی و خارجی در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: فضای انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه برای تحقق این حق قانونی که در قانون اساسی جمهوری عربی سوریه بر آن تصریح شده است، بسیار آرام و مطمئن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبره گفت: اطمینان دارم که فا مناسب است و نشان می‌دهد مردم سوریه امید دارند پس از سال‌ها جنگ نابرابر، امنیت و ثبات به آنها بازگردد. 

وی افزود: پیام این انتخابات این است که سوری‌ها در راه رسیدن به امنیت و صلح مدنی هستند تا زمینه‌ساز ادامه و تکمیل آزادسازی سرزمین‌های خود و اخراج تروریست‌ها و اشغالگران باشند.

این شخصیت سیاسی سوری تاکید کرد: به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه فرصت بیان مهم‌ترین مواضعشان داده شده است. «عبدالله سلوم» یکی از نامزدهای انتخاباتی موضع خود را نسبت به مهمترین مسائل حساس و سرنوشت‌ساز و نیز درباره ماهیت حزب جبهه ملی که به آن گرایش دارد، بیان کرده است.

وی افزود: «محمود مرعی» یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی که از چهره‌های مخالف است اما میهنش را ترک نکرد و با موج مخالفان که خارج را انتخاب کردند و در رکاب دشمنان سوریه گام برداشتند، همراه نشد و اکنون در مسیر انتخابات، برنامه‌ها و طرح های خود را اعلام و مواضعش را بیان کرد. 

طبره گفت: به اعتقاد من فضا برای نامزدها کاملا باز و آزاد است هر چند که وارد کارزاری بسیار سخت شده‌اند. 

وی افزود: مهم ترین تفاوتی که بین این دور از انتخابات ریاست جمهوری سوریه با مدل برگزار شده آن در سال ۲۰۱۴ وجود دارد، حضور نامزد جبهه مخالفان ملی و همچنین نامزدی از احزاب جبهه ملی ترقی‌خواه است که هم‌پیمان حزب بعث به شمار می‌رود. تبلیغات کاملا آزاد است و اسامی و تصاویر نامزدها در دمشق و شهرهای دیگر به طور گسترده پخش شده است. 

این شخصیت سیاسی سوری افزود: تفاوت مهم در برنامه‌ها این است که نامزد جبهه ملی مخالف خواستار تشکیل یک دولت وحدت ملی و مشارکت در دولت و قدرت است.

وی درباره موضع کشورهای غربی در قبال انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: موضع استعماری غرب موضع جدیدی نیست، بلکه ادامه و دنباله موضع  جبهه عریضی از کشورها و سازمان هایی است که در جنگ نابرابر علیه سوریه در کنار دشمنان و تروریسم تکفیری ایستادند و از آن به عنوان ابزاری برای سیطره بر سوریه و امکانات و ظرفیت های آن استفاده کردند. غرب همواره تلاش کرده است تا سوریه را از دوستان وفادارش و در صدر آنها جمهوری اسلامی ایران و روسیه که در سخت‌ترین شرایط از کشور حمایت کرده‌اند، محروم کنند.

طبره تاکید کرد: این انتخابات بسیار مهم است و آنچه پس از آن به دست می‌آید مانند قبل نیست. این یک جهش کیفی در پروژه ملی است که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه پرچمدار آن است و برای تحقق آن مبارزه کرده و می‌کند. او نماینده  مردم سوریه برای برآورده شدن خواسته‌هایشان در تحقق حاکمیت، استقلال، بازسازی و تکمیل نبرد با تروریسم و اشغالگری است.

وی پایان تصریح کرد: به نظر من بشار اسد بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات و همراهی در کنار مردم سوریه برای سال های آینده را دارد. چنانکه مردم سوریه هم همین امید و انتظار را دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات سوریه انتخابات ریاست جمهوری مردم سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان