Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت‌های پارلمانی حاضر در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از برگزاری این نشست به ابتکار پارلمان جمهوری اسلامی ایران، به راهکارهایی برای حمایت از فلسطین تا آزادی قدس شریف اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) به میزبانی مجلس شورای اسلامی و با شعار «قدس؛ رمز وحدت و پیروزی» و با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی 15 کشور اسلامی اعم از عراق، اردن، سوریه، لبنان، تونس، الجزایر، پاکستان، افغانستان، مراکش، قطر، بورکینافاسو، کومو، ترکیه، فلسطین برگزار شد، با صدور بیانیه به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  بیانیه مصوب چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی   (PUIC) آمده است؛

در پاسخ به دعوت جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، چهارمین نشست فوق­العاده کمیته فلسطین در اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با حضور  اعضای محترم کمیته و همچنین شماری از نمایندگان اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با موضوع  اصلی «قدس؛ رمز وحدتو پیروزی» به منظور بحث در مورد حملات نظامی اخیر رژیم اسرائیل به مردم فلسطین در جریان تجاوز اخیر آن به مناطق مختلف سرزمین­های اشغالی فلسطین در روز دوشنبه 12 شوال 1442 هجری قمری، مقارن با 24 مه 2021، در تهران برگزار گردید:

حسب اصول و اهداف مندرج در اساسنامه اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و منشور سازمان همکاری اسلامی، بر اساس کلیه قطعنامه­ های مصوب کنفرانس­ های سران اسلامی و شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی و همچنین مصوبات کنفرانس­ های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درمورد آرمان فلسطین و قدس، احساس مسئولیت تاریخی، اخلاقی و حقوقی امت اسلامی در قبال آرمان فلسطین و قدس شریف، با تصدیق محوریت آرمان فلسطین و قدس نزد امت اسلامی، و تاکید بر اهمیت شهر قدس که پایتخت ابدی دولت فلسطین و سومین مکان مقدس اسلام محسوب شده و به این ترتیب خط قرمزی را تشکیل می­دهد که نمی­ بایست مورد تجاور قرار گیرد، و همچنین با تأکید بر اینکه مقاومت، در همه اشکال آن، تا زمانی که مردم فلسطین حقوق مسلم خود را بازیابند، یک حق قانونی است که در درجه اول شامل حق بازگشت، و حق تاسیس دولت فلسطین در سرزمین فلسطین به پایتختی شهر قدس می­ باشد، با مرور تحولات اخیر در سرزمین­های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شریف، به ویژه تشدید تجاوزاتی که توسط نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان افراطی اسرائیلی علیه مسجدالاقصی/حرم شریف آغاز شده است، از جمله اخراج اجباری خانواده­های فلسطینی از خانه هایشان در قدس اشغالی، کشته و زخمی شدن غیرنظامیان، تجاوز وحشیانه به نوار غزه با استفاده از تمام ابزارهای نظامی مرگبار علیه شهروندان غیرنظامی فلسطینی که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر و تخریب گسترده سازه­های غیرنظامی و درد و رنج فراوان گردید، و ایجاد تهدید مستقیم علیه  صلح و امنیت منطقه­ای و بین المللی، با تبریک به همه مردم سرافراز فلسطین به مناسبت پیروزی آن­ها در برابر تجاوزها، و دادن درسی جدید به رژیم صهیونیستی که همه محاسبات اشتباه آن­ها را با شکست مواجه نمود:

1- تأیید می­ کند که قدس شریف و مسجد مقدس الاقصی، اولین قبله و سومین مکان مقدس اسلام، به مثابه خط قرمز امت اسلامی است و تا زمان آزادی کامل و اعاده آن به مردم فلسطین و امت اسلام، هیچ امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت. از دولت­های متبوع پارلمان­ های عضو می­خواهد که تلاش­های جمعی و فردی خویش را برای شتاب دهی به دفاع از قدس و مقدسات آن افزایش داده و در برابر جنایات اسرائیل ایستادگی کنند، و از مردم فلسطین حمایت نمایند، و همچنین ملزومات پایداری در برابر تجاوزات وحشیانه اسرائیل را برای آنان تامین نمایند. از آن­ها می­خواهد قطعنامه­های سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد آرمان فلسطین را اجرا کرده و فلسطین را آرمان اصلی امت اسلامی در نظر گیرند.

2- پایداری فرزندان فلسطین در سرزمین خود و ایستادگی تاریخی آنها در برابر تجاوز و اشغال و همچنین دفاع حماسی از حقوق مشروع خود و مقاومتشان در مقابل تلاش­های رژیم نژادپرست و استعمارگر اسرائیلی برای از بین بردن و پراکنده کردن آن­ها را می­ ستاید.

3- خشم شدید امت اسلامی را نسبت به تجاوز وحشیانه به مردم ثابت قدم فلسطین ابراز می­ نماید. تجاوزات وحشیانه قدرت اشغالگر، اسرائیل، بر علیه مردم فلسطین، و سرزمین و مقدسات آن­ها را با شدیدترین لحن محکوم می­ کند.

4- تصریح می ­نماید که اقدامات اسرائیل در فلسطین از جمله تخریب خانه­ ها، مصادره اراضی و قتل عمدی زنان، کودکان و افراد سالخورده و همچنین هدف قرار دادن مراکز درمانی، اجتماعی و فرهنگی، اقدامات جنایتکارانه و مصداق تروریسم دولتی محسوب می­ شود.

5- نگرانی خود را به صورت ویژه در مورد افزایش سرعت سیاست استعمارگری اسرائیل در سرزمین های فلسطین، به ویژه تهدید به اخراج اجباری و غیرقانونی صدها خانواده فلسطینی از جمله خانواده های ساکن در محله­های شیخ جراح و سلوان که با تخلیه قریب الوقوع توسط گروه ­های متشکل از استعمارگران افراطی مورد حمایت و معاضدت مقامات اشغالگر اسرائیلی و همکاری دادگاه های نژادپرست روبرو هستند، از خانه­ های خود در قدس شریف اشغالی ابراز می­ نماید. خواستار توقف فوری کلیه این سیاست­ ها و اقدامات غیرقانونی است که طبق منشور سازمان ملل متحد، کنوانسیون چهارم ژنو و قانون بین المللی حقوق بشر و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل با تعهدات قدرت اشغالگر مغایرت دارد. خواستار مقابله با این اقدامات غیرقانونی در همه سطوح و اتخاذ اقدامات سریع و موثر در سطح منطقه و بین المللی برای مقابله با آنها است.

6- به طور ویژه درباره تأثیرات جدی ناشی از تحریک مکرر و عمدی حساسیت ­های مذهبی و تحریک احساسات مردم فلسطین و کل امت اسلامی توسط رژیم  اسرائیل از جمله از طریق تشدید حملات به نمازگزاران، به ویژه مواردی که از شروع ماه مبارک رمضان گذشته آغاز گردید و ممانعت از دسترسی نمازگزاران به اماکن مقدس برای انجام مناسک مذهبی خود، از جمله دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی، و دسترسی مسیحیان به کلیسای مقبره مقدس در جشن­های عید پاک، و حمله خشونت بار به مسجد الاقصی/حرم شریف توسط نیروهای اشغالگر، و همچنین ایجاد رعب و وحشت و حمله به نمازگزاران صلح طلب، که نقض آشکار اصول حقوق بین الملل بشردوستانه تلقی می گردد، هشدار می­ دهد.

7- خواستار پایان دادن به تمامی تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله بی احترامی به مقدسات اسلامی و مسیحی، به ویژه به ساحت مسجد الاقصی/ حرم شریف است. همچنین خواستار پرهیز از آسیب رساندن به وضعیت تاریخی و حقوقی آن­ها است و تأکید می­ کند که اسرائیل یک نیروی اشغالگر است و هیچ حق قانونی در سرزمین ­های اشغالی فلسطین از جمله شهر قدس، و مسجد الاقصی/ حرم شریف ندارد و هرگونه اقدامی که به وضعیت آن­ها صدمه می­زند، فاقد اعتبار و اثر قانونی است.

8- رژیم اشغالگر اسرائیل را به دلیل جنایات نظام مند علیه مردم فلسطین در سراسر سرزمین­های اشغالی مسئول وخامت اوضاع می­ داند، به ویژه در حمله وحشیانه گسترده به نوار تحت محاصره غزه، که تنها طی تجاوز اخیر منجر به شهادت ده­ها تن و زخمی شدن صدها تن دیگر از فلسطینیان، تخریب گسترده املاک، و از بین رفتن زیرساخت ­های اساسی به دلیل حملات وحشیانه نظامی توسط رژیم اشغالگر گردید. بر ضرورت تأمین حمایت بین المللی از مردم فلسطین بر اساس معیارهای بین المللی حقوق بشردوستانه تأکید می­ کند.

9- تداوم سیاست استعماری شهرک سازی اسرائیل در سرزمین­های اشغالی فلسطین را مجددا رد و محکوم می­ نماید. تأکید می­کند که تمامی این شهرک سازی­ ها نقض شدید قوانین بین المللی بوده و به معنای جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است، که به موجب آن، نیروی اشغالگر باید پاسخگو باشد و همچنین بر ضرورت اعمال تحریم نسبت به سیستم استعماری آن تاکید می کند.

10- تأکید می­کند که نیروهای اشغالگر به دنبال ایجاد یک رژیم نژادپرست هستند که به پاکسازی قومی و تمامی مصادیق سیاست تفکیک نژادی مبادرت می­ورزد و از پارلمان­های عضو اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی می­خواهد قوانینی را تصویب کنند که مطابق آنها موجودیت رژیم صهیونیستی را به دلیل رفتار آن با مردم فلسطین به عنوان یک رژیم نژادپرست شناسایی می­کند؛ و بنابراین جامعه جهانی باید با این سیاست رژیم صهیونیستی همانند نظام معدوم تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی برخورد کند.

11- بر حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر موجودیت صهیونیستی، در همه اشکال آن، تأکید می­ نماید، به ویژه مقاومت مردم ثابت قدم فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست ها، که تا زمان تحقق حقوق ملی مردم فلسطین به عنوان یک حق مشروع تلقی می شود؛ همچنین تصریح می­ کند که اقدام فلسطینیان در حکم استفاده از حق مشروع آن­ها در دفاع از خود، دارایی­ ها و سرزمین آبا و اجدادی آنان است.

12- از کشورهای اسلامی می­خواهد برای مقابله با حمله وحشیانه دشمنان امت اسلامی، به ویژه موجودیت صهیونیستی، از اختلافات خود دست کشیده، در یک صف واحد قرار بگیرند و پیوندهای برادری اسلامی را تقویت نمایند زیرا رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط کنونی منطقه، از آن برای دامن زدن به آتش فتنه و اغتشاش به منظور انحراف توجه دولت­های منطقه از نقض جدی حقوق مردم فلسطین، به ویژه در موارد مربوط به شهر بیت المقدس بهره می­جوید. بر ضرورت بسیج همه توانمندی های جهان اسلام برای باز پس گیری حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید می­ نماید. خواستار رد سیاست عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است و از همه مردم آزادیخواه می خواهد تا تمام تلاش خود را در حمایت از مردم فلسطین به کار گیرند.

13- قویا از گروههای فلسطینی و تلاش آن­ها برای دستیابی به آشتی و سازش میان خود و تقویت وحدت ملی که به تقویت تلاش­های امت اسلامی در مواجهه با شرایط منطقه­ای و بین المللی پیرامون آرمان فلسطین منجر می شود حمایت می نماید.

14- خواستار اقدام حقوقی بین المللی برای ملزم کردن رژیم اسرائیل به پرداخت غرامت­های مادی و معنوی لازم به دلیل وارد آوردن خسارت به زیرساخت های فلسطین و همچنین اموال عمومی و خصوصی مردم فلسطین بوده و از تصمیم فلسطینی ها در زمینه ارائه شواهد جنایات موجودیت صهیونیستی اسرائیل علیه کودکان و زنان در نوار غزه به دیوان کیفری بین المللی حمایت می­ کند، و خواستار پیگرد قانونی رهبران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات آن­ها مطابق با قوانین بین المللی بوده و معتقد است که قربانیان، حق پیگیری جنایات این صهیونیست­ ها را در دادگاه­ های مستقل دارند.

15- از جامعه جهانی دعوت می­ کند تا با اعمال فشار بر موجودیت صهیونیستی، این رژیم اشغالگر را به پایان  محاصره غیرقانونی هوایی، دریایی و زمینی در نوار غزه به عنوان نوعی مجازات جمعی و بازگشایی کلیه گذرگاه ­های مرزی ملزم و نیز در مورد  تردد آزادانه مردم، مواد و کالاها از/ به نوار غزه و سایر سرزمین های فلسطین اطمینان حاصل نماید.

16- از دولت­های پارلمان ­های عضو می خواهد تا با همکاری جامعه بین المللی بازسازی شهر غزه که توسط ماشین جنگ صهیونیستی تخریب شده را پیگیر باشند و در این زمینه حمایت از منابع مالی موجود برای حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین را خواستار است.

17- از پارلمان ­های عضو اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی می­خواهد قوانینی را برای حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات موجودیت صهیونیستی تصویب کنند.

18- بر اهمیت قیمومیت تاریخی اردن هاشمی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس و نقش آن در دفاع از این مقدسات و وضعیت قانونی و تاریخی موجود در آن و نیز راجع به حفظ هویت عربی،‌ اسلامی و مسیحی این مقدسات  تأکید می‌شود، همچنین تأکید می‌شود که مدیریت اوقاف قدس شریف و مسجد اقصی تنها در اختیار اردن بوده و این کشور تنها مسئول و عهده‌دار تمامی امور مسجد مقدس الاقصی می‌باشد.

19- برای فعالسازی تحریم رژیم اشغالگر اسرائیل توسط کشورهای اسلامی دعوت به عمل می‌آید و در این زمینه بر ضرورت تعهد به تمامی تصمیمات سازمان همکاری اسلامی و پشتیبانی جنبش تحریم جهانی و در رأس آن (BDS) به عنوان راهکاری برای ایستادگی در برابر سیاست اشغالگرانه تأکید می‌شود.

20- از نقش ریاست کمیته قدس در حمایت از مقدسات در شهر قدس شریف و ایستادگی در برابر اقداماتی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی با هدف یهودی‌سازی این شهر مقدس انجام می‌دهند، قدردانی می‌گردد.

21- از پیشنهاد رئیس انجمن ملی ترکیه جناب آقای مصطفی شنتوپ برای برگزای نشست کمیته دائمی فلسطین برخاسته از اتحادیه در سطح رؤسای مجالس در استانبول با موضوعیت مسأله «فلسطین نمود ماهیت اتحاد» استقبال به عمل می‌آید و ضروری است این موضوع به شیوه‌ای سنجیده بررسی شده و در بالاترین سطوح در مورد آن طرح ارائه شود و همچنین باید پیگیریهای جدیدی راجع به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

22- دبیر کل اتحادیه بین مجالس کشورهای اعضای سازمان همکاری اسلامی را مکلف می‌کند تا اقدامات لازم را برای پیگیری مفاد این بیانیه به انجام رسانده و اتحادیه بین المللی مجالس (IPU) و سازمان ملل متحد و تمامی سازمان‌های منطقه‌ای را از محتوای این بیانه مطلع گردانند.

23- از جمهوری اسلامی ایران، رهبری، ملت و مجلس شورای اسلامی به جهت ابتکار عمل در میزبانی این نشست مهم و نیز به جهت حسن استقبال و مهمان‌نوازی تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فلسطینی ها فلسطینیها مقاومت فلسطین فلسطین سازمان همکاری اسلامی سازمان همکاری اسلامی کمیته دائمی فلسطین موجودیت صهیونیستی سرزمین های اشغالی اشغالی فلسطین اشغالگر اسرائیل نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی مردم فلسطین برابر تجاوز مردم فلسطین رژیم اشغالگر آرمان فلسطین مسجد الاقصی امت اسلامی بین المللی امت اسلام نوار غزه بر ضرورت قدس شریف حرم شریف شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شده بعد از گذشت بیش از ۶ ماه جنگ فرسایشی، تیپ‌های مختلف خود از جمله تیپ‌های زبده را یکی پس از دیگری از محورهای مختلف نوار غزه در پی متحمل شدن خسارات سنگین، خارج کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال خارج کردن نیروهای خود از مناطق مختلف نوار غزه بعد از متحمل شدن شکست سنگین در محورهای متعدد است، چند روز قبل تیپ مشهور و زبده «ناحال» ارتش رژیم اشغالگر مجبور به عقب نشینی از نوار غزه بعد از تحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که تیپ ناحال ارتش اسرائیل بعد از شش ماه جنگ از نوار غزه خارج شد.

خارج کردن تیپ ناحال ارتش صهیونیستی از غزه دو هفته بعد از اقدام «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر در برکناری فرمانده تیپ وابسته به فرماندهی جنوبی این ارتش انجام شده است. این تیپ زبده ارتش رژیم اشغالگر که در شش ماه گذشته تلفات سنگینی متحمل شده بود نهایتا مجبور شد با خفت و شکست از این منطقه خارج شود.

در این راستا «هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین درباره تحولات میدانی جنگ غزه و تحرکاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نجات خود از این باتلاق انجام می‌دهند گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا با تهدید به حمله علیه رفح نمی‌توانند موضع مقاومت فلسطین در مذاکرات که شامل آتش بس دائمی، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود می‌شود را تغییر دهند.

الدالی اظهار داشت که اشغالگران از تهدید حمله به رفح به عنوان کارت فشاری علیه مقاومت فلسطین استفاده می‌کنند تا آن را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در مذاکرات کنند، اما این تهدیدات تنها موجب افزایش استواری و پافشاری مقاومت بر موضع و اصول خود در مذاکرات آتش بس می‌شود.

سرنوشت رژیم اشغالگر در رفح چیزی جز شکست نخواهد بود

این کارشناس امور فلسطین تصریح کرد که سرنوشت رژیم اشغالگر در رفح چیزی جز شکست نخواهد بود؛ زیرا مقاومت یک طرح دفاعی هماهنگ و یکپارچه برای مقابله با تجاوز صهیونیست‌ها به رفح آماده کرده و همچنین از تجربیات خود در شمال و جنوب نوار غزه در جنگ با دشمن صهیونیستی استفاده می‌کند و امکانات و تجهیزات لازم به این منظور را نیز دارد.

وی در ادامه به عقب نشینی تیپ زبده ناحال ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه اشاره و اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی که در محور «نتساریم» مستقر بودند مورد هدف عملیات‌های سنگین رزمندگان مقاومت فلسطین قرار گرفتند و بعد از عملیات‌های مستمر مقاومت در این محور، ارتش اشغالگر مجبور شد تیپ ناحال را از مرکز و شمال نوار غزه بیرون بکشد. امروز هدف میدانی رزمندگان مقاومت فلسطین تمرکز بر خط مرکزی درگیری با دشمن یعنی محور نتساریم است.

هاآرتص راز فرار ارتش اسرائیل از جنوب غزه را افشا کرد

هانی الدالی تاکید کرد که این عقب نشینی ارتش اشغالگر دلیلی آشکار بر خسارات هنگفتی است که در محورهای درگیری در داخل نوار غزه متحمل شده است.

وی افزود که رژیم اشغالگر بر ماندن در خط درگیری در مرکز نوار غزه پافشاری می‌کند اما مقاومت به عملیات‌های مستمر و گسترده خود جهت عقب راندن نیروهای دشمن ادامه می‌دهد و این یکی از اصول اساسی نبرد میدانی رزمندگان مقاومت فلسطین در مرحله کنونی است.

همچنین رزمندگان مقاومت فلسطین به طور مداوم شهرک «ریعیم» را در اطراف غزه مورد هدف قرار می دهند؛ چرا که تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی در این شهرک مستقر شده و این تیپ مسئول مدیریت همه عملیات های نظامی و اطلاعاتی ارتش اسرائیل در نوار غزه است. ادامه موشکباران این شهرک توسط مقاومت فلسطین بعد از گذشت نزدیک به هفت ماه از آغاز نبرد طوفان الاقصی پیامی آشکار برای تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی است تا شکست این تیپ را به آن یادآوری کند.

این کارشناس عرب زبان در ادامه به درگیری‌ها میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی اشاره و اعلام کرد که حملات وحشیانه و جنون آمیز رژیم اشغالگر به شهرها و روستاهای جنوبی لبنان نشان می‌دهد که مقاومت اسلامی لبنان تا چه اندازه موفق شده ضربات دردناکی به رژیم اشغالگر وارد کند و صهیونیست‌ها می خواهند انتقام این ضربات دردناک را از غیرنظامیان بگیرند.

وی تصریح کرد که مقاومت در عملیات‌های خود به دنبال وارد کردن بیشترین خسارت جانی و مالی ممکن به ارتش دشمن بوده و عملیات‌های مقاومت وارد یک مرحله کاملا پیشرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها