Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد نایب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۵ تن ماهی تیلاپیا در استان خراسان جنوبی تولید شود.

وی گفت: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم‌آبی است که دوره پرورش آن از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز با دمای مطلوب ۲۷ تا ۳۰ درجه است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است افزود: میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر بالا رفته است که از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امسال ۱۶۵ هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی در استخرهای پرورش ماهی استان خراسان جنوبی رهاسازی شد.

نایب‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال حداقل ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی دیگر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان رهاسازی شود.

وی بیان کرد: ماهی‌ها رهاسازی شده از نوع آمور و کپور هستند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هزار و ۵۵۰ تن ماهی در این استان تولید شود.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان در خراسان جنوبی وجود دارد و سال گذشته هزار و ۴۶۳ تن ماهی در این استان تولید شد.

وی از رهاسازی ۵۰۰ هزار لارو کپور ماهیان برای اولین بار در یکی از استخرهای پرورش ماهی شهرستان قاینات خبر داد و گفت: این لاروها از زهک استان سیستان و بلوچستان حمل شده است.

مجوز پرورش ماهی تیلاپیا سال ۱۳۹۸ در چهار استان کشور از جمله خراسان جنوبی صادر شد و توسعه پرورش ماهی تیلاپیا پویایی صنعت آبزی‌پروری را در این استان کویری در پی داشته است.

برچسب‌ها پرورش ماهی ماهی تیلا پیا توسعه ایران کشاورزی خراسان جنوبی سازمان شیلات ایران پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهی تیلا پیا توسعه ایران پرورش ماهی ماهی تیلا پیا توسعه ایران کشاورزی خراسان جنوبی سازمان شیلات ایران اخبار کنکور پرورش ماهی تیلاپیا خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علیرضا صادق به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به تمهیدات جهاد کشاورزی مشکل کسری تولید گوشت مرغ نداریم و پارسال با فعال شدن هشت واحد غیر فعال به ظرفیت تولید اضافه شد.
وی افزود: با درخواست معاونت بازرگانی روزانه ۵۰ تا ۵۵ تُن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود و مازاد برآن نیز به استان همجوار خراسان رضوی ارسال می‌شود.
افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی؛ فروردین ماه در استان
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی در فروردین ماه خبردادو گفت: فروردین ماه یک میلیون و ۲۶۷ هزار قطعه در مرغداری‌ها جوجه ریزی شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد بیشتر است.
به گفته وی تعهد کشوری ۱۰۹ هزار قطعه در استان بود که ۱۴ درصد رشد داشتیم.
صادق با بیان اینکه ۱۲۳ واحد مرغداری در استان وجود دارد، اضافه کرد: ۱۱۹ واحد با ظرفیت تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان فعال است.

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است