Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با وجود اینکه گرانی در بیشتر کالا‌های اساسی در استان محروم ایلام بیداد می‌کند، اما متاسفانه نظارت‌ها هم تاثیری بر بازار استان نداشته و هم اکنون نیز اکثر قیمت‌ها به حال خود رها شده است.

گرانی و کاهش قدرت خرید این روز‌ها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در استان ایلام تبدیل شده، گلایه‌های زیادی از طرف مردم به دلیل نبود نظارت کافی و افزایش روزانه قیمت‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه به‌رغم اینکه مسوولان استان بار‌ها قول کنترل قیمت‌ها را داده‌اند، اما هر روز شاهد افزایش قیمت کالا‌ها هستیم و هیچ گونه نظارتی هم اعمال نمی‌شود.

برخی از شهروندان شهرستان‌های مختلف استان کماکان از کمبود روغن حلبی خبر می‌دهند و همچنین از قالب کردن اجناس فروشگاه‌ها برای خرید روغن می‌گویند، اجناسی مثل تن ماهی، رب گوجه و … به گونه‌ای روغن را به امتیازی برای به فروش رساندن سایر اجناس تبدیل کرده‌اند.

اما بعد از ماجرای کمبود روغن در استان طی چند ماه گذشته و همچنین پشت سر گذاشتن مشکلاتی همچون احتکار که مردم را با مشکل روبرو کرده بود؛ باز هم مسئله‌ی کمبود حلب‌های روغن و گران‌فروشی این کالا در فروشگاه‌ها پابرجاست.

فروش روغن با قیمت دلخواه

یکی از شهروندان شهرستان دره‌شهر در اعتراض به قیمت روغن  گفت: قیمت روغن در فروشگاه‌های سطح شهر بسیار بالاست و فروشنده‌ها قیمت روی جلد محصولات را پاک می‌کنند و با هر قیمتی که بخواهند می‌فروشند.

یکی دیگر از شهروندان دره‌شهری در این رابطه گفت: نه تنها قیمت روغن بالاست و گران فروشی هم می‌شود بلکه کمبود حلب روغن هم وجود دارد و اگر یک حلب پنج کیلویی روغن پیدا شود باید به جای ۷۰ هزار تومان آن را با قیمت ۱۳۰ تومان خریداری کنیم و با این شرایط اقتصادی این حجم از گرانفروشی اصلا منصفانه نیست.

مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی

ولی زاده معاون اجرایی تعزیرات استان ایلام  گفت: در بحث نظارت‌ها سازمان صمت، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان وارد می‌شوند و سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صدور حکم و اجرای حکم است و داخلتی در فعالیت‌های نظارتی ندارد.

او افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در سه محور رسیدگی قضایی انجام می‌دهند از جمله رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، رسیدگی تخلفات پزشکی، دارویی، درمانی و بهداشتی و رسیدگی به تخلفات صنفی و غیرصنفی از قبیل کارخانه ها، شرکت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی است.

معاون اجرایی تعزیرات استان ایلام گفت: در رابطه با بازار تخلفات گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عدم نصب نرخنامه و ضرر و زیان به اشخاص ثالث رسیدگی می‌کند.

قیمت روی جلد ملاک قانونی برای فروش محصولات نیست

ولی زاده تصریح کرد: قیمت روی جلد ملاک قانونی برای فروش محصولات نیست؛ ماموران بازرسی موظفند در جریان بازرسی از فروشنده فاکتور خرید اجناس را مطالبه کنند و فاکتور‌های خرید باید دارای مهر و امضای فروشنده باشد؛ قیمت گذاری کالا‌ها از وظایف اداره‌ی اصناف است.

تنها قیمت روی جلد ملاک است!

شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام گفت: قیمت مورد نظر برای کالا‌های موجود در بازار از جمله روغن قیمت مصوب روی جلد است؛ در حال حاضر هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و روغن به وفور در سطح شهر موجود است.

او در رابطه با میزان واردات روغن به استان گفت: میزان تخصیص روغن به استان ۲۵۱۱ تن جهت مصارف خانوار، صنف و صنعت است و با توجه به تامین روغن خام واحد‌های تولیدی توسط شرکت بازرگانی دولتی بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد عرضه روغن تا حدودی بهبود یافته است.

شریفی در مورد نوع نظارت‌ها گفت: دستگاه‌های نظارتی اعم از اصناف، معاونت بازرسی، نظارت و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت می‌کنند و علاوه بر این در صورت مشاهده تخلف از سوی مردم از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ گزارشات تخلف ثبت خواهد شد و بازرسان مورد گزارش شده را پیگیری می‌کنند.

دلیل کمبود روغن

پویا هواسی رئیس سازمان صمت شهرستان دره‌شهر فارس گفت: ما در زمستان ۹۹ در خصوص کمبود روغن مشکلاتی را از مبدا داشتیم و این مشکل به خاطر جابجایی ارزی بود که دولت در خصوص تخصیص واردات مواد اولیه به شرکت‌های تولید روغن داشت و این باعث اعتراض کارخانه‌ها به قیمت تمام شده محصول بود و به همین خاطر در روند توزیع روغن شکافی در جامعه به وجود آمد.

او افزود: روغن به دو صورت وارد شهرستان می‌شود از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که ما در حال حاضر پنج شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهرستان داریم که حتی در زمان کمبود روغن همین فروشگاه‌ها فعالیت پخش روغن خود را انجام می‌دادند.

هواسی تصریح کرد: گزارشی مبنی بر گرانفروشی به دستمان نرسیده، اما گزارش‌هایی در رابطه با فروش اجباری سایر اقلام به همراه روغن در اواخر سال ۹۹ ثبت شده است که در اتاق اصناف و اداره‌ی سمت همکاران موارد گزارش شده را پیگیری کردند و در حال حاضر گزارشی در رابطه با پاک کردن قیمت روی جلد اجناس به ما واصل نگشته است.

او در رابطه میزان واردات روغن بیان کرد: میزان ورود حواله‌هایی که توزیع آن‌ها از طریق صنعت و معدن صورت می‌گیرد در هر سری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ حلب روغن جامد ۵ کیلوگرمی است و در آخرین مرحله واردات ۳۵۲ حلب روغن ۱۶ کیلوگرمی برای صنوف اغذیه فروشان، رستوران‌ها و فلافلی‌ها بوده است.

هواسی گفت: بازرسی‌های روزانه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در قالب سه تیم بازرسی انجام می‌شود، اما وسعت مکان‌های تحت پوشش نظارتی صنعت و معدن زیاد بوده و نانوایی‌ها، ارزاق عمومی، فروشگاه‌ها، واحد‌های تولیدی- صنعتی و واحد‌های تولیدی صنفی شامل گستره‌ی زیادی است؛ به همین خاطر ما بیشتر به گزارش‌های واصل شده از طریق سامانه ۱۲۴ تکیه می‌کنیم که همکاران بتوانند رسیدگی‌های لازم را به انجام برسانند.

برای کم کردن میزان تخلفات گران فروشی در سطح شهر باید هشیار باشیم و در راستای نظارت بر این نوع از تخلفات هر کدام از شهروندان می‌توانند بعد از اطمینان پیدا کردن از تخلف با شماره گیری شماره‌ی ۱۲۴ به بازرسان سازمان صمت اطلاع داده و دست متخلفان را کوتاه کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود روغن نباتی گران فروشی عدم درج قیمت عدم نظارت رسیدگی به تخلفات قیمت روی جلد کمبود روغن فروشگاه ها گران فروشی سطح شهر کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!