Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال روح الله عباسپور مبنی بر اینکه چرا برخی از مواد برنامه ششم توسعه اجرا نشده و همچنین به چه علت نسبت به ادغام و انحلال برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان ها اقدام کردید، گفت: این سوال بسیار مبسوط است و پاسخ دادن به آن در چند دقیقه کار سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در وهله اول باید بگویم ما از ابتدای برنامه ششم توسعه فعالیت های گسترده ای را در راستای اجرای قانون انجام دادیم به گونه ای که دانشگاه پیام نور حتی پیش از بیماری کرونا در حوزه ارتباطات بین المللی و انعقاد تفاهم نامه های بین المللی اقدامات گسترده ای را انجام داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شاهد این مدعا این است که در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان، ما واحدهای فعال دانشگاه پیام نور و دانشجویان بسیار زیادی داریم و توسعه آموزش الکترونیک یکی از توفیقات دانشگاه پیام نور در راستای اجرای برنامه ششم توسعه است.

غلامی گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای هم مورد توجه جدی قرار گرفته و مدرسان، حق التدریسان و پرسنل این دانشگاه ها به خوبی تعیین تکلیف شده اند.

وی تاکید کرد علاوه بر این ما با بنیاد ملی نخبگان همکاری گسترده ای داشتیم و اقدام به جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه های داخلی و خارجی کردیم که یکی از راه های حفظ دانشجویان نخبه در کشور است. علاوه بر این احترام و تکریم به پیشکسوتان علمی و پژوهشی نیز همواره در دستور کار ما بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دلایل مختلف، واحدهای دانشگاه های فنی و حرفه ای و همچنین علمی کاربردی ما فرصت پرداختن به واحدهای مرزی را نداشتند اما برخی دیگر از دانشگاه های ما مانند جامعه المصطفی واحدهای مرزی متعددی دارند.

غلامی با بیان اینکه ما ۲۱۲ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها تخصیص دادیم، گفت: علاوه بر این از ظرفیت خیرین برای حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه های فنی و حرفه ای استفاده شده است.

وی تاکید کرد: ۱۸۰ مرکز نوآوری در کنار دانشگاه های جامع علمی و کاربردی ایجاد شده است که برای اشتغال و مهارت آفرینی دانشجویان این کار انجام شده، همچنین ۷۵ بنیاد خیریه در وزارت علوم تشکیل شده تا صرف مباحث رفاهی و بورسیه دانشجویان شود و ما همه تلاش خود را در جهت اجرای برنامه ششم توسعه انجام دادیم.

عباسپور: برای ادغام دانشگاه‌ها باید نظر مجلس اتخاذ شود

در ادامه جلسه روح الله عباسپور در تشریح سوال خود، گفت: متاسفانه شما بحث ساماندهی دانشگاه ها را بهانه کردید و با ادغام یا انحلال برخی از واحدهای دانشگاهی در شهرستان ها باعث تضعیف آنان شدید.

وی بیان کرد: مسیر حرکت دستگاه های اجرایی و نقشه راه شما در مجلس و در قالب برنامه ششم توسعه مشخص شده است و از سوی دیگر ادغام موسسات آموزشی صرفا باید با تصویب مجلس انجام شود اما شما نظر مجلس را در این باره اتخاذ نکردید.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس مجلس خطاب به شما نامه ای نوشت و درخواست کرد که به دلیل مسائل امنیتی نسبت به انحلال و تضعیف دانشگاه های شهرستان ها اقدام نکنید و همچنین کمیسیون آموزش مجلس هم از شما دعوت به عمل آورد و نمایندگان تاکید کردند این کار به مصلحت کشور نیست.

وی تاکید کرد: برخی از دانشگاه هایی که ادغام شده اند تک جنسیتی و متعلق به بانوان است و شما نباید این اقدام را انجام می دادید. اگر به دنبال ساماندهی دانشگاه ها هستید چرا اقدام به ادغام دانشگاه هایی کردید که بیش از ۴ هزار دانشجو دارند! شعار اصلی انقلاب و نظام عدالت است اما شما با این کار خود باعث تضعیف مراکز دانشگاهی در شهرستان ها شدید و نباید این اقدام انجام می شد.

کد خبر 5219970 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور منصور غلامی صحن مجلس انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی فلسطین محمد باقر قالیباف شورای نگهبان نبرد شمشیر قدس انتفاضه رمضان 2021 اسحاق جهانگیری برجام رژیم صهیونیستی جنگ 12 روزه غزه صحن مجلس مقاومت فلسطین عباسعلی کدخدایی برنامه ششم توسعه شهرستان ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دوازدهم، طی نامه ای به رئیس جمهور و مذاکره با وزیر بهداشت، با اشاره به کمبود زیرساخت درمانی در مرکز استان، خواستار توسعه بیمارستان کوثر از ۳۰۰ تخت به ۸۰۰ تخت شد.

گلرو از تلاش های دولت رئیسی در ایجاد زیرساخت های درمانی از جمله سوانح سوختگی، اورژانس کوثر، مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کوثر، تامین دستگاه فوق پیشرفته رادیوتراپی برای درمان سرطان، توسعه بیمارستان امیرالمومنین بعنوان بیمارستان دوم مرکز استان تقدیر کرد.

این عضو خانه ملت با اشاره به تردد میلیونی زائران امام رضا (ع) از سمنان و خدمات ملی مراکز درمانی سمنان، زیرساخت های موجود را کافی ندانست و بر ضرورت توجه جدی وزارت بهداشت به تامین زیرساخت درمانی حوزه انتخابیه تاکید کرد.

کد خبر 6092893

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور