Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:27:26 GMT

صرفه جویی نکردن مساوی با خاموشی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۶۸۷۸

صرفه جویی نکردن مساوی با خاموشی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس آذری سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی درباره خاموشی‌های اخیر این شهر گفت: با توجه به خشکسالی امسال و کاهش محسوس بارش‌های آسمانی و از طرفی افزایش ۲۳درصدی مصرف برق بیش از الگوی مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، طی مکاتبه‌ای که یک ماه و نیم پیش داشتیم مقرر شد از ابتدای این هفته  در پی اعلام شرکت توانیر، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها، موسسات عمومی و غیردولتی و شهرداری‌ها کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود در ساعات اداری و کاهش ۹۰ درصدی آن در ساعات غیراداری را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به این نکته که الگوی مدنظر ما مصوبه وزارت نیرو است، افزود: به منظور برخورد با دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در این شهر، برق اداره کل ثبت اسناد و املاک، سرپرستی بانک صادرات و سرپرستی بانک سامان خراسان رضوی برای چندساعت (از ساعت ۱۲ تا پایان ساعت کاری) قطع شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه مدیران ارشد توانیر اعلام کردند تعدادی نیروگاه به مدار اضافه خواهد شد که بخش زیادی از مشکلات را حل خواهد کرد، ادامه داد: مشهد به‌دلیل زائر پذیر بودن خاموشی‌های کمتری نسبت به کشور دارد. درحالی که بین یک تا ۲ ساعت به‌صورت میانگین برای هر مشترک ما خاموشی در کشور داریم، ولی این عدد در مشهد کمتر است.

بیشتربخوانید

قطع برق باعث قطع آب شرب می شود


آذری بیان کرد: ما حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در شهرستان مشهد داریم که ۸۵ درصد آن‌ها مصرف کنندگان خانگی هستند.

او استخراج رمز ارز‌ها را یکی دیگر از چالش‌های اصلی این شرکت دانست و تصریح کرد: متاسفانه باوجود غیرمجاز بودن میانینگ ارز‌های دیجیتال، نه تنها این اتفاق رخ می‌دهد، بلکه عموماً از برق صنعتی برای این کار استفاده می‌شود و به‌جای تولید، به صنعت برق کشور آسیب وارد می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیق در خصوص میزان ماینر‌ها در خراسان رضوی وجود ندارد، تاکید کرد: چنانچه مردم رعایت نکنند و در مصرف برق صرفه‌جویی صورت نگیرد قطعا با خاموشی بیشتری در فصل گرما روبرو خواهیم بود.

آذری با بیان اینکه روز گذشته به علت اینکه مشکل بار زیاد بود برق خانگی‌ها با مدت زمان طولانی‌تری قطع بود، اظهار کرد: با وجود اینکه صنایع در لیست قطعی برق دیروز نبودند مجبور شدیم آن را قطع کنیم.

طبق گفته سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، سامانه برق من فقط برای مشترکین مسکونی است و شامل صنایع نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه به صنایعی که با آن‌ها تفاهم‌نامه نداریم گفتیم کلا برقتان قطع است و برنامه زمانبندی ندارند، افزود: تماس برای اطلاع‌رسانی قطعی برق صنایع باید ۲۴ ساعت قبل باشد، اما روز گذشته آنقدر شرایط اضطراری بود که نیم ساعت قبل از قطعی برق به آن‌ها اطلاع دادیم و شهرک صنعتی بینالود و برق شهرک صنعتی توس نیز کاملا قطع شد.

منبع:فارس

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع برق صرفه جویی در مصرف برق خشکسالی های اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی