Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت به موقع حقوق و معوقات کارگران یکی از مهمترین خواسته‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان تامین اجتماعی بود که مقرر شد این مهم در اسرع وقت انجام شود و همچنین مقرر شد سهام شرکت هپکو در مدت زمانی مشخص افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن آصفری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانه هپکو یکی از کارخانه‌های بزرگ و توانمند کشور است که در عرصه ‌های مختلف تولید ماشین آلات راهسازی دارای برند است. این شرکت در زمان دفاع مقدس نیز با همین ماشین آلات راهسازی اقدام به ایجاد سنگر و خاکریز برای رزمندگان کرد.

وی افزود: در دوران سازندگی نیز بواسطه همین ظرفیت اقدامات بزرگی در راستای عمران و آبادانی کشور صورت گرفت ولی علیرغم این اقدامات و ظرفیت ها متاسفانه در زمان خصوصی سازی، کارخانه به اهل واگذار نشده و به کسانی که توانمند نبوده و به دنبال سوءاستفاده بودند واگذار شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین امر سبب شد که کارخانه ای با بیش از دو هزار کارگر روز به روز به سبب تعدیل نیرو ضعیف شود و امروز نیروهای آن به کمتر از هزار کارگر برسد در حالی است که برای تولید ماشین آلات راهداری در کشور نیاز جدی به این کارخانه وجود دارد.

آصفری بیان کرد: در این شرایط اقداماتی که باید از سوی دولت در راستای توانمندسازی این کارخانه صورت می‌گرفت، انجام نشد و همین موضوع سبب شد شرایط کارخانه روز به روز بدتر شود بطوریکه امروز با مشکل جدی نیمه تعطیلی کارخانه مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: مقرر بود سازمان خصوصی سازی کارخانه را به مجموعه نیازمند به تولید ماشین آلات راهسازی واگذار کند، اما کارخانه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد که البته مخالفتی در این خصوص وجود ندارد اما قرار بود تامین اجتماعی وضعیت کارخانه را بهتر کند که متاسفانه علیرغم کمک های زیاد دولت به تامین اجتماعی از جمله موافقت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای تهاتر بدهی های کارخانه هپکو، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی سازمان تامین اجتماعی هنوز شاهدیم که کارخانه نتوانسته به تولید دست پیدا کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه تنها مشکل حقوق ندارد و نبود تولید و عدم چرخش چرخ تولید از مشکلات اصلی کارخانه است به همین جهت از رئیس سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون اصل 90 شکایت شد و پس از طرح شکایت، مسئولان این سازمان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و نسبت به برنامه‌های خود برای بالندگی شرکت هپکو توضیحاتی ارائه کردند.  

آصفری ادامه داد: پرداخت به موقع حقوق و معوقات کارگران یکی از مهمترین خواسته‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان تامین اجتماعی بود که مقرر شد این مهم در اسرع وقت انجام شود و همچنین مقرر شد شرکت هپکو در مدت زمانی مشخص افزایش یابد تا بتوان از این طریق، تسهیلات لازم برای راه‌اندازی توسعه این واحد تولیدی را دریافت کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت هپکو اراک كميسيون اصل 90 سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل ماشین آلات مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهادها و همچنین آراء شوراها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین