Web Analytics Made Easy - Statcounter

در محلات اسلامی هرمزگان گره کور مشکلات شهروندان از معیشت گرفته تا معضلات فرهنگی و اجتماعی به دست جوانان همان محله حل و فصل می‌شود؛ مسجد شهرک توحید بندرعباس از جمله این مساجد به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ از روزگاران قدیم مساجد همواره مامنی امن برای حل مشکلات مردم به شمار می رفت به طوری که در دین مبین اسلام حضور در مسجد را در آیات و روایات مختلف تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که در دهه های اخیر شاید به نظر برخی از افراد مساجد تنها تبدیل به مکانی برای عبادت شده باشد؛ اما در جنوبی ترین نقطه کشور مساجدی وجود دارد که گره گشای مشکلات محلات هستند.

قرارگاه تحول محلات نامی برای تحول آفرینی و افزایش امید در بین افراد جامعه است که فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برای ساختن محلات اسلامی در دل محلات با محوریت مساجد راه اندازی کرده است.

در محلات اسلامی هرمزگان گره کور مشکلات شهروندان از معیشت گرفته تا معضلات فرهنگی و اجتماعی به دست جوانان همان محله حل و فصل می شود؛ مسجد شهرک توحید بندرعباس از جمله این مساجد به شمار می رود.

محمد بلارک عضو قرارگاه طرح تحول محلات شهرک توحید بندرعباس در گفتگو با هرمز اظهار کرد: مسجد شهرک به همت گروه‌های جهادی و قرارگاه در دو طبقه ساخته شد و طبقه دوم آن در راستای کارگروه اشتغالزایی قرارگاه کارگاه خیاطی راه اندازی شد در حالیکه هنوز ساخت مسجد کامل نشده ولی با همت جوانان شهرک کارهای خوبی در مسجد انجام شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه های مختلفی در قرارگاه تشکیل شد افزود: هرکدام از کارگروه ها وظایفی خاص دارند و در کارگروه محرومیت زدایی و اشتغال، توانستیم کارگاه دوخت لباس راه اندازی کنیم.

بلارک ادامه داد: با همکاری دیگر ارگان های بیش از ۲۵۰ نفر از بانوان محله را آموزش خیاطی دادیم که بعد از آموزش با همت قرارگاه طرح تحول محله شهرک و قرارگاه خاتم الانبیا، در  کارگاه خیاطی مشغول به کار شدند.

تولید ۲۰۰هزار ماسک در کارگاه خیاطی قرارگاه محله

عضو قرارگاه طرح تحول محلات شهرک توحید بندرعباس  اضافه کرد: با راه اندازی کارگاه خیاطی برادران و خواهران بسیجی در سه شیفت، دوخت فرم لباس مدارس آغاز به کار کردند و با شروع ویروس کرونا در کشور و استان، ۲۰۰ هزار ماسک را تولید کردیم که علاوه بر تامین استان به استان های همجوار هم ارسال شد.

دوخت ۹هزار دست لباس برای نیازمندان

وی همچنین گفت: دوخت لباس برای نیازمندان از دیگر اقدامات قرارگاه بود که با برش و دوخت ۹هزار دست لباس برای نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد انجام شد.

بلارک یادآور شد: بدلیل نبود ثبات قیمت اجناس و پارچه، عمده کاران خیلی تمایل نشان نمی دادند که وارد دوخت لباس شوند و به نوعی تولید کم می شد و اگر ما در تهیه ماسک موفق عمل کردیم حرکت جهادی مردم در کنترل ویروس کرونا بود.

ساخت خانه مسکونی برای نیازمندان محله

مسئول کارگروه محرومیت زدایی و اشتغال قرارگاه تحول محله توحید بندرعباس گفت:  یک از کارهای دیگر قرارگاه هفت سرویس بهداشتی برای خانواده های نیازمند توسط گروه های جهادی بسیج ساخته شد وهمچنین دوخانه مسکونی بصورت کامل برای خانواده های نیازمند ساخته شد.

استفاده رایگان زوج های جوان از خانه مسکونی مسجد محله

وی ادامه داد: از دیگر برکات ساخت مسجدو تشکیل قرارگاه طرح تحول محله در راستای ازدواج آسان، بخشی از طبقه دوم مسجد را به خانه مسکونی تبدیل کردیم  وزوج های جوانی که در اول زندگی خانه ندارند می تواند یک سال بصورت رایگان از خانه مسجد استفاده کنند.

راه اندازی فروشگاه منصف در محله

بلارک اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات قرارگاه طرح تحول محله شهرک توحید راه اندازی فروشگاه منصف بود که برکات زیادی برای مردم این محله داشت و اجناس را با قیمت منصفانه و پایین تر از جاهای دیگر به مردم کم درآمد و نیازمند ارائه می دهد.

وی افزود: ارائه اجناس از طریق شناسایی خانواده نیازمند محله توسط قرارگاه انجام می شود و براساس نیاز مردم، ومواد غذایی و اجناس دیگر را تهیه می کنیم و از طریق فروشگاه منصف به مردم ارائه می دهیم.

فروش تولیدات سنتی خانواده ها در فروشگاه منصف

عضو قرارگاه طرح تحول محلات شهرک توحید بندرعباس  گفت: از جمله خدمات دیگر فروشگاه منصف فروش تولیدات خود خانواده های محله است محصولات خودشان را از مواد خوراکی سنتی و و بسته بندی خرما گرفته تا محصولات صنایع دستی خانواده های در این فروشگاه به فروش می رسد.

پرداخت هزینه های پزشکی بیماران نیازمندان محله از درآمد فروشگاه منصف

بلاک اضافه کرد: با خرید مردم از فروشگاه منصف علاوه براینکه با قیمت مناسب خرید می کنند می توانند در کارهای خیر نیز مشارکت کنند چون بخشی از سود فروش این فروشگاه صرف کارهای خیر دیگر می شود که بعنوان مثال هزینه عمل چشم یک نیازمند را پرداخت کنیم هزینه داروی خیلی از بیماران را تقبل کنیم و حتی پول نان خانواده های نیازمند را نیز بپردازیم.

وی بیان کرد: در یک اقدام خداپسندانه دیگر مردم این محله جدای از اینکه قیمت اجناس خود را پرداخت می کنند بخش از خریدشان برای نیازمندان کنار می گذارند مثلا اگر ۳تا روغن خرید می کنند یکی را برای فقرا می گذارند.

مسئول کارگروه محرومیت زدایی و اشتغال قرارگاه تحول محله توحید بندرعباس  خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای ارزشمند قرارگاه، تقویت روحیه جهادی و بسیجی جوانان محله است که با کارجهادی و تلاش این مسیر را همواره دنبال کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک توحید بندرعباس قرارگاه طرح تحول برای نیازمندان کارگاه خیاطی خانه مسکونی راه اندازی تحول محلات تحول محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهرک مسکونی آذرشهر برای استفاده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب ۵ شهرک مسکونی در استان آذربایجان شرقی در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت:علاوه بر تصویب این ۵ شهرک مسکونی دو هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان در نظر گرفته می‌شود. 

همچنین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی یک باب خانه مقاوم سازی روستایی در روستای قاضی جهان افتتاح شد. 

همچنین معاون وزیر راره و شهرسازی در سفر به شهر تیمورلو مشکلات الحاق به محدوده اراضی مدنظر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهررا بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای