Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامانه انتقال آب از سد آزاد و تونل آبرسانی به سد قوچم در کردستان با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

مدیرعامل منابع توسعه آب و نیروی ایران صبح امروز در آئین افتتاح این پروژه که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با تکمیل سامانه انتقال آب سد آزاد به طول 88 کیلومتر، تونل 11 کیلومتری آبرسانی به سد قوچم در استان کردستان، همزمان با هشتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید و مردم این استان از آب با کیفیت سد آزاد بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن رضوی با بیان اینکه فاز اول این طرح که از طرح‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران محسوب شده شامل 33 کیلومتر خط لوله و تونل، دو ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال و پست‌های برق است که در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: فاز دوم این سامانه نیز شامل 44 کیلومتر خط لوله، یک ایستگاه پمپاژ و پست برق مربوطه و 11 کیلومتر تونل به قطر3 متر اجرا شده که با اتمام حفاری مکانیزه 11 کیلومتر تونل، امکان انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم فراهم می‌شود.

وی اعلام کرد: فاز نخست این پروژه ملی با توان و تلاش متخصصان داخلی در مرداد ماه سال 94 همزمان با بحران شدید آب شرب شهر سنندج با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و امکان انتقال آب شرب به شهر سنندج از طریق سد قشلاق (وحدت) فراهم شد.

مدیرعامل منابع توسعه آب و نیروی ایران یادآور شد: عملیات لوله‌گذاری این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شد و‌ امیدواریم شاهد ادامه این پروژه برای انتقال سامانه آب به قروه و دهگلان در این دولت باشیم که با انتخاب پیمانکار در شرف انجام است.

رضوی اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۵۲۰ میلیارد تومان در فاز اول و ۶۸۰ میلیارد در فاز دوم سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد افزایش تولید باغی و ایجاد سه هزار فرصت اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.

وی تغییر کشت دیم به آبی و صرفه‌جویی در باغات و زمین‌های کشاورزی و توسعه منطقه را ارمغان اجرای این پروژه در کردستان دانست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل منابع توسعه آب و نیروی ایران سیدحسن رضوی بهره برداری سد قوچم سد آزاد انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا