Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هشت سال از جان‌گذشتگی و استقامت برای حفظ میهن و هشت سال ترجیح دادن منافع ملی بر شخصی، بی‌شک حامل اتفاقات و احوالاتی شنیدنی است؛ به طوری که می‌توان به تعداد تک تک رزمندگان حاضر در میدان کتاب نوشت و هیچ یک از آن‌ها مشابه دیگری نباشد.

مجموعه کتاب‌ «یادمان باشد» نیز با هدف یادآوری خاطرات رزمندگان استان سمنان است که به کوشش حسن یعقوبی جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرجلد از این کتاب حدود ۶۰ صفحه و شامل عکس صاحبان خاطرات است.

قسمتی از کتاب

«فرمانده دل‌ها»

بچه ها کنار جاده مستقر بودند. گاه جیپی از جاده عبور می کرد و گرد و غبار زیادی بلند می شد؛ ولی وقتی به نزدیکی بچه ها می‌رسید، از سرعتش کم می کرد تا کمتر گرد و خاک ایجاد کند. ما کنجکاو شده بودیم که بفهمیم راننده این جیب چه کسی است. یکی از بچه ها گفت: «مگه اون رو نمیشناسین! اون فرمانده لشکر، زین الدینه.» هنگامی که بچه‌ها مشغول کندن کانال بودند تا از آتش دشمن در امان باشند، برادر مهدی زین‌الدین هم با آنان کار می کرد. او داخل همان سنگرها می‌خوابید و با نیروهایش هم‌سفره می‌شد.

«مجروح»

پس از فتح خرمشهر، تعدادی از رزمندگان مقابل مسجد جامع این شهر جمع شده، مشغول گفت و گو بودند که ناگهان گلوله کاتیوشا به کامیونی که در آن نزدیکی بود اصابت کرد و تعدادی از بچه ها به فیض شهادت رسیدند و عده ای نیز مجروح شدند. در حال انتقال یکی از زخمی ها به عقب بودیم. در بین راه، رزمنده‌ای را دیدیم که هر دو پایش از ناحیه زانو به شدت زخمی شده بود. یک پایش را با چفیه و پای دیگرش را با پیراهنش بسته بود و خود را به حالت نشسته، کشان کشان به عقب می برد. خواستم کمکش کنم. گفت: «نیازی نیست. به کسی که نمی‌تونه حرکت کنه کمک کنید. من می‌تونم خودم بیام عقب.»

درباره نگارنده

حسن یعقوبی  ، شاعر،نویسنده، متولد اول آذر ۱۳۵۴ شهرستان سرخه و تحصیل کرده در رشته زبان و ادبیات فارسی است.
از دیگر آثار وی می‌توانبه  سپیده دم سکوت، به لهجه انگور، بررسی و توصیف گویش سرخه ای و  چشم انداز شعر معاصر استان سمنان اشاره کرد.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا سمنان دفاع مقدس کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا سمنان دفاع مقدس کتابخانه ایرنا سمنان دفاع مقدس کتاب کتابخوانی اخبار کنکور بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده

فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری