Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@19:22:47 GMT

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم بابت قطعی برق

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۷۲۵

وزیر نیرو در مراسم افتتاح ۷ طرح بزرگ صنعت آب در ۳ استان به خاطر قطع برق از همه مردم ایران عذرخواهی کرد. خبرگزاری میزان - رضا اردکانیان در مراسم افتتاح هفت طرح صنعت آب در سه استان، که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: فارغ از همه ادله‌ای که نشان می‌دهد برای تامین برق کشور در مضیقه هستیم و در روز‌های گذشته توسط همکارانم توضیح داده شده، برخود وظیفه می‌دانم از همه مردم عذرخواهی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو افزود: گرمای زود هنگام هوا و کاهش بارش‌ها دلیل اصلی قطعی‌های برق است.

سهم ۱۰ درصدی ایران از برق مصرفی جهان برای استخراج رمزارز‌ها
وزیر نیرو گفت: ۱۰ درصد از کل برق مصرفی برای استخراج رمزارز‌ها در جهان متعلق به ایران است. بیشتر بخوانید: شکایت کسب‌وکار‌ها از قطعی بدون برنامه برق/ استمرار هم‌زیستی با خاموشی‌ها؟  رضا اردکانیان افزود: بصورت رسمی و مجاز ۳۰۰ مگاوات برق برای استخراج رمزارز‌ها در کشور صرف می‌شود، اما امار مصرف غیر مجاز برق برای استخراج رمز ارز‌ها بسیار بیشتر از این رقم است.

اردکانیان گفت: در دوماهه فروردین و اردیبهشت اوج بار کشور ۵۵ مگاوات بود درحالیکه این میزان سال گذشته ۴۶ مگاوات بود.

وزیر نیرو افزود: در تلاشیم واحد‌های در دست تعمیر را زودتر از موعد به مدار باز گردانیم، همچنین اگر هوا یاری کند و مردم هم صرفه‌جویی کنند امیدواریم شاهد قطع برق نباشیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور داریم که از این میزان ۱۲ هزار مگاوات متعلق به نیروگاه‌های برق آبی است و ۷۳ هزار و ۳۱۳ مگاوات متعلق به سایر نیروگاه‌هاست.

اردکانیان با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش بارش‌ها، شاهد کاهش تولید در نیروگاه‌های برق آبی هستیم گفت: از ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده، در بهترین شرایط ۶۰ هزارمگاوات تولید عملی داریم، اما امسال با کاهش ۵۵ درصدی بازندگی‌ها نسبت به سال گذشته مواجه بودیم که موجب شد تا نیروگاه‌های آبی کشور با ۳ هزار ۵۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت عملی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه در بهترین وضعیت ۵۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت عملی خواهیم داشت افزود: با وجود اینکه امسال ۲ هزارمگاوات واحد جدید نیروگاهی تدارک دیده بودیم، اما افزایش مصرف در بخش تولید و همچنین واگذاری یک میلیون انشعاب جدید باعث شد تا شاهد خاموشی‌های اخیر باشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو برای استخراج وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳