Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شهرستان قروه، حضور مردم را یکی از اصلی ترین مؤلفه های نظارتی قدرتمند در سلامت انتخابات ۱۴۰۰ دانست.

محی الدین آیینی، در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر این موضوع که انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: با توجه به اینکه رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و رییس هیئت وزیران و مسئول برنامه و بودجه کشور و بعد از مقام رهبری بالاترین مقام کشور است از این رو انتخابات ریاست جمهوری جزو مهم ترین انتخابات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، انتخابات ۱۴۰۰ از چند جهت اهمیت خاصی دارد، افزود: از یک سو مشارکت مردم با توجه به مسایلی که درباره حضور مطرح می‌شود و میانگین بالای دوره های گذشته، موضوع مهمی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در تشریح عوامل موثر در افزایش میزان مشارکت گفت: تایید کاندیداهایی که بتوانند تمام سلایق مردم را در بر بگیرد می تواند مشارکت را تاحد زیادی افزایش دهد، مناظره های تلویزیونی هم تاحدودی در افزایش مشارکت در بخش خاکستری آرا تاثیرگذار است، البته فضای کرونایی هم تاثیرات خود را بر انتخابات به ویژه در ایام تبلیغات کاندیداها خواهد گذاشت.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شهرستان قروه در پاسخ به این سوال که رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو چگونه است، بیان کرد: در ابتدا اصلاح طلبان با چهره های حداقلی و حداکثری آماده حضور در انتخابات بودند، اما مهم ترین چهره اصلاح طلبان که دکتر ظریف بود و بیشترین درصد آرا را در جبهه اصلاح طلبان داشت، کاندیدا نشد و فرصت حضور پیدا نکرد که همین موضوع رویکرد اصلاح طلبان را تغییر داد، چهره هایی هم مانند جهانگیری، کواکبیان و پزشکیان هم باوجود شرایط حاکم برجامعه، دشوار است که بتوانند در تحریک بدنه خاموش اصلاح طلبان و مشارکت مردمی موفق عمل کنند.

به گفته وی، باید پذیرفت که چهره های میانه رو هم در شرایطی می توانند حمایت اصلاح طلبان را با خود همراه کنند، هرچند تجربه حمایت از اینگونه گزینه ها تجربه خوبی برای اصلاح طلبان نبوده است؛ در نتیجه دو رویکرد پیش روی اصلاح طلبان قرار دارد، حمایت از چهره های اصلاح طلب سنتی و یا حمایت از چهره میانه رو که البته بنظر می رسد اقبال کاندیدای میانه رو بیشتر خواهد بود.

  این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر این موضوع که ثبات اقتصادی باید از اولویت های دولت بعدی باشد، افزود: دولت باید بتواند یک آرامش و آهنگ رو به رشد و البته تدریجی به اقتصاد کشور که مردم هم آن را احساس کنند، ایجاد کند که البته لازمه رشد اقتصادی به کارگرفتن وزرای قوی و متخصصان امر درحوزه های مختلف است، موضوع دوم بحث کرونا و جدیت در مدیریت این ویروس و بیماری است که دولت باید به طور جدی واکسیناسیون عموم جامعه را هرچه سریعتر در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: حل و فصل منطقی مشکلات منطقه ای و بین المللی، حل کردن نزاع با غرب و روابط با کشورهای منطقه ای برای جلوگیری از آسیب بیشتر به اقتصاد و دوری سیاست داخلی و خارجی از تنش از دیگر اولویت های دولت بعدی باید باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: از موضوعات مغفولی که نیاز است بطور جدی جزو اولویت های دولت قرار بگیرد موضوع فرهنگ است که به ویژه آموزش و تحول در نظام آموزشی کشور و توجه به بحران های زیست محیطی، توجه به حقوق شهروندی و کرامت انسانی، به شرطی که درحد شعار نباشد و جامعه عمل به خود بگیرد، باید از سرفصل های اولویت دولت بعد در حوزه فرهنگ باشد، یادمان باشد انسان های رنجور و ناسالم جامعه ای بیمار به وجود می آورند، نمونه مشکلات فرهنگی ما خشونت است که باید به نحوی این موضوع جامعه شناختی درمان شود.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قروه در تبیین نقش احزاب در سلامت انتخابات بیان کرد: گروه های سیاسی و احزاب نقش موثری می توانند در انتخابات داشته باشند، اهرم احزاب و جناح های سیاسی بدنه اجتماعی و طیف گسترده مردمی است، چون ساختار احزاب در کشور ما ضعیف است و احزاب به طور مقطعی در انتخابات فعال می شوند، حضور مردمی یکی از اصلی ترین مولفه های نظارتی قدرتمند در سلامت انتخابات است.

وی افزود: ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم برخی اظهار نظرها از سوی کاندیداهای منتسب به جناح های مختلف سیاسی طبیعی است و کاندیداها در ایام انتخابات برای جلب نظر مردم نظرات خود را صریح تر اعلام می کنند این اظهار نظرها در فضای رسانه ای کشور به ویژه در رسانه ملی به شرط اینکه یک جانبه عمل نشود، به وضوح عیار واقعی آنها را مشخص می کند و نگرانی از این بابت برای سلامت انتخابات وجود ندارد البته رعایت اخلاق به ویژه در مناظره ها باید مورد توجه کاندیداها قرار گیرد.

این کنشگر سیاسی اصلاح طلب در پایان به چالش های پیش روی دولت آینده پرداخت و خاطرنشان کرد: چالش های پیش روی دولت بعدی درهم تنیده است؛ کرونا، ضعف پول ملی، تورم بالا و رشد پایین اقتصادی که البته مختص کشور مانیست و از طرف دیگر بیکاری، اشتغال، ازدواج جوان ها از چالش هایی است که نمی شود آن را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: باتوجه به تحریم ها و فروش پرچالش نفت کشور به نظر می رسد یکی از اولویت های دولت بعدی باید حل کردن مسئله برجام در سیاست خارجی و در سیاست داخلی واکسیناسیون مردم در مقابل ویروس کرونا و کنترل تورم و تقویت پول ملی در جهت کاستن فشار برمردم باشد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی شهرستانها انتخابات 1400 فعال سیاسی اصلاح طلب سلامت انتخابات اولویت های دولت اصلاح طلبان دولت بعدی پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229145 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده