Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبرئیل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون سیلوهای تهران و آرد تک در جنوب تهران آماده خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان است و به زودی مراکز غیردولتی نیز به این موارد اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی جو ۲۷ هزار ریال و گندم ۵۰ هزار ریال از سوی دولت اعلام شده است، افزود: تاکنون چهار هزار هکتار از مزارع زیر کشت جو در شهرستان برداشت شده است که کشاورزان محصولات خودشان را به مراکز تحویل دولتی تحویل نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداری اضافه کرد: قیمت جو برای هر کیلوگرم در بازار آزاد بین ۵۵ هزار ریال تا ۶۰ هزار ریال است که همین امر موجب شده است کشاورزان محصول جو خود را بجای عرضه به مراکز دولتی در بازار آزاد به دامدارن و دلالان به فروش برسانند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ساله در بحث خرید تضمینی جو مشکل اختلاف قیمت بازار آزاد  و خرید تضمینی دولتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ولی در بحث خرید گندم کشاورزان باید بدانند که مجاز به فروش در بازار آزاد نیستند.

برادری تاکید کرد: کشاورزان باید محصول گندم خود را به مراکز دولتی و یا به صورت خرید توافقی برای مصارف صنعتی به فروش برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه تاکنون چهار هزار از اراضی زیر کشت جو، ۱۰۰ هکتار گندم و ۱۰۰ هکتار کلزار برداشت شده است، افزود: هم اکنون ۲۵ کمباین، ۲۰۰ کامیون و ۳۰۰ کارگر در امر برداشت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ری مشغول هستند  که به زودی با برداشت عمده گندم تعداد کمباین ها به ۷۵ دستگاه خواهد رسید.

برداری اضافه کرد: میانگین تولید گندم در هر هکتار ۶ تن، جو چهار و نیم تن و کلزار ۲ تن و نیم است که امسال متاسفانه با عدم بارش های خوب بهار بین هفت تا هشت هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو در بخش های حسن آباد فشافویه و کهریزک خشک شدند.

وی قیمت خرید تضمین دانه های روغنی کلزا را نیز از سوی دولت ۱۱۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کشاورزان پس از تحویل دانه های کلزای خود در اسرع وقت پول خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

برچسب‌ها شهرستان ری گندم برداشت محصول خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری گندم برداشت محصول شهرستان ری گندم برداشت محصول خرید تضمینی اخبار کنکور خرید تضمینی شهرستان ری بازار آزاد هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش