Web Analytics Made Easy - Statcounter

افرادی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان را دارند، با راهی طولانی و پرپیچ و خم مواجه هستند. تعداد کسانی که از فراهم کردن مقدمات مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی دست می‌کشند و به طور کل از ادامه راه منصرف می‌شوند، کم نیست.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سفیر مال،  یکی از این موانع بزرگ پیش روی دانشجویان، گرفتن نمره زبان مورد نظر دانشگاه‌ها در آزمون آیلتس یا تافل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که بسیاری از نخبگان کشور ما به دلیل عدم دانش کافی در زبان انگلیسی از پذیرش و امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‎‌های جهان باز می‌مانند. در ادامه این مطلب سعی داریم با معرفی مدارک زبان مورد نیاز برای پذریش تحصیلی، راه را برای این دسته از افراد هموارتر کنیم.

آیلتس یا تافل؟ مسئله این است

اگر به دنبال پذیرش تحصیلی هستید، ممکن است این سئوالات در ذهن شما هم شکل گرفته باشد:

· آیلتس بهتر است یا تافل؟

· برای گرفتن پذیرش، بهتر است آیلتس بگیرم یا تافل؟

· تافل آسان‌تر است یا آیلتس؟

· چه نمره‌ای برای گرفتن پذیرش کافیست؟

· برای گرفتن نمره 7 در آیلتس یا نمره 90 در تافل، چقدر زمان نیاز دارم؟

به جرات می‌توان گفت تنها یک پاسخ صحیح برای این سوالات وجود ندارد و به تعداد دانشگاه‌هایی که دانشجوی بین المللی جذب می‌کنند می‌توان پاسخ‌های متنوعی به این سوالات داد. نکته ای که نباید آن را فراموش کرد این است که تعداد زیادی از دانشگاه‌ها فقط مدرک تافل را به عنوان تاییدیه سطح زبان انگلیسی از شما می‌پذیرند و در کنار آن مدرک GRE  را نیز از شما طلب می‌کنند.

آزمون آیلتس به نسبت سایر آزمون‌های بین المللی تاییدیه سطح زبان انگلیسی آزمون بسیار شناخته شده‌تری است و منابع و کلاس‌ها و به طور کلی اطلاعات بسیار زیادتری در مورد آن وجود دارد و مسیر پیش رو برای زبان آموزان واضح تر است. نمره این مدرک معتبر زبان انگلیسی از 0 تا 9 متغیر است. بسیاری از دانشگاهها در مقطع تحصیلات تکمیلی نمره‌ای در حدود 6.5 یا 7 برای اعطای پذیرش از دانشجویان درخواست می‌نمایند. مدرک ایلتس، از تاریخ برگزاری آزمون تا دو سال اعتبار دارد.

در یک نگاه کلی، آزمون آیلتس به چهار بخش اصلی مهارت شنیداری (Listening)، مهارت خواندن (Reading)، مهارت نوشتاری  (Writing) و مهارت صحبت کردن (Speaking) تقسیم شده است. اگر به دنبال مدرک معتبر زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل یا فعالیت حرفه‌ای در یک محیط انگلیسی زبان هستید باید به سراغ مدرک آیلتس آکادمیک بروید. اما اگر هدف شما چیزی بجز تحصیل است، باید بدانید که آزمون آیلتس جنرال برای کسانی مناسب است که برای تحصیلات مقدماتی، اشتغال یا کارآموزی قصد سفر به کشوری انگلیسی زبان را دارند.

اما اجازه دهید اندکی دقیق‌تر و جزئی‌تر به بررسی آزمون تافل بپردازیم. این آزمون توسط موسسه‌ آمریکایی ETS برگزار می‌شود. مدرک تافل، همانند مدرک آیلتس از تاریخ آزمون تا 2 سال اعتبار دارد. آزمون تافل همانند رقیب خودش آزمون آیلتس چهار بخش اصلی دارد. مهارت شنیداری، ساختار، خواندن و نوشتن.

· مهارت شنیداری (6 سوال  دارد و این سوالات از نوع چندگزینه‌ای یا تستی هستند)

·  ساختار زبان (6 بخش دارد که در هر یک باید بین 45 ثانیه تا یک دقیقه درباره موضوعی صحبت کرده یا درباره یک متن، تصویر یا ویدیو نظر شخصی خود را بیان کنید)

· مهارت خواندن (3 تا 4 متن، مدت زمان داده شده به شما برای تکمیل این بخش ثابت نیست و بسته به نوع و تعداد سوالات از 60 تا 80 دقیقه متغیر است. تعداد سوالات هم می‌توانند از 36 تا 56 عدد متغیر باشند.)

·  مهارت نوشتن (از دو بخش تشکیل شده‌ است. در قسمت اول متنی به شما داده می‌شود که آن را مطالعه و سپس نظرات خود را راجع به آن بیان کنید؛ و در قسمت دوم از شما خواسته می‌شود مقاله‌ای در مورد سوال پرسیده شده بنویسید.)

مدت زمان آزمون تافل 4 ساعت است و در 4 بخش اجرا می‌شود. هر بخش دارای 30 نمره و در مجموع، آزمون دارای 120 نمره است که اکثر دانشگاه‌ها، نمره‌ی بالای 80 را ملاک اصلی برای اعطای پذیرش تحصیلی قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون تافل و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون می‌توانید با کارشناسان آموزش فروشگاه اینترنتی سفیرمال تماس بگیرید تا در کلاس‌ خصوصی آزمون تافل که با توجه به نیاز شما طراحی و اجرا می‌شوند شرکت نمایید.

 و اما آزمون GRE

امتحان GREکه توسط موسسهETS   برگزار می‌شود معمولا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در کشورهای آمریکا و کانادا مورد نیاز است. اعتبار این مدرک، 5 سال است.

آزمون GRE جنرال 4 بخش اصلی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

· بخش ریاضیات (Quantitative)

· بخش تحلیل کمی (Quantitative Reasoning)

· بخش تحلیل زبانی (Verbal Reasoning)

· بخش نوشتاری (Analytical Writing)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون GRE و شرکت در کلاس آزمون GRE می‌توانید با کارشناسان آموزش فروشگاه اینترنتی سفیرمال در ارتباط باشید تا پس از تعیین سطح شما، مشاوره آموزشی لازم را در اختیار شما قرار دهند.

فراموش نکنید که در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی، همیشه اولین گام، ارتقاء سطح دانش عمومی زبان انگلیسی شماست و باید سطح عمومی زبان انگلیسی‌تان را حداقل به سطح آپر-اینترمدیت یا ادونسد برسانید تا بتوانید در این آزمون‌های بین المللی موفق شوید. برای ارتقا سطح عمومی زبان انگلیسی می‌توانید در کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی شرکت نمایید، پس فرصت را از دست ندهید و از همین لحظه برای یادگیری زبان دست به کار شوید. بری کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره آموزشی رایگان با شماره 74056000-021 تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون تافل آیلتس مدرک زبان زبان انگلیسی پذیرش تحصیلی آزمون آیلتس آزمون تافل دانشگاه ها مورد نیاز آزمون GRE

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد