Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سامانه انتقال آب از سد آزاد و تونل ۱۱کیلومتری آبرسانی به سد قوچم دهگلان در استان کردستان با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  دهگلان، رضا اردکانیان وزیر نیرو، صبح امروز سامانه انتقال آب از سد آزاد و تونل 11کیلومتری آبرسانی به سد قوچم دهگلان در استان کردستان را با اعتبار 680 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدحسن رضوی» مدیرعامل شرکت آب و نیرو در این مراسم با بیان اینکه سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم به طول 88 کیلومتر بزرگترین سامانه انتقال آب استان کردستان است، اظهار داشت: فاز نخست این پروژه عظیم ملی شامل 33 کیلومتر خط لوله و تونل، دو ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال و پست‌های برق با توان و تلاش متخصصان داخلی در مردادماه سال 94 همزمان با بحران شدید آب شرب شهر سنندج با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده و امکان انتقال آب شرب به شهر سنندج از طریق سد قشلاق (وحدت) فراهم شد.

وی افزود: فاز دوم این سامانه شامل 44 کیلومتر خط لوله، یک ایستگاه پمپاژ و پست برق مربوطه و 11 کیلومتر تونل به قطر 3 متر در شرایط سخت زمین‌شناسی و تحریم اجرا شد که با اتمام حفاری مکانیزه این 11 کیلومتر تونل، امکان انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به اینکه پروژه انشعابات هفتگانه کشاورزی و تامین آب 4300 هکتار از اراضی و باغات مسیر سامانه انتقال نیز در دی ماه سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با اجرای این پروژه عظیم، امکان آب‌رسانی شرب و صنعت به میزان 90 میلیون متر مکعب در سال به شهرهای سنندج، قروه و دهگلان مهیا خواهد شد.

وی با ذکر اینکه برای احداث این طرح حدود 1200 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار 520 میلیارد تومان در بخش نخست و 680 میلیارد تومان در مرحله دوم هزینه شده که 900 میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی تامین و تخصیص یافته است.

رضوی "افزایش میزان تولید محصولات باغی از 5.5 هزار تن به 50 هزار تن در سال، امکان اشتغال 1200 نفر به صورت مستقیم و 1850 نفر به‌طور غیرمستقیم" را از مزایای اجرای این طرح خواند و یادآور شد: همچنین در میزان مصرف آب جهت بهینه‌سازی مصرف 18 میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی خواهد شد.

وزارت نیرو قول افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه را برای چند ماه آینده داد81 درصد منابع پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس تامین شد

«ناصر علیزاده»، مجری این طرح نیز در این مراسم با اشاره به نتایج این پروژه، به ارزش افزوده در اثر تغییر کاربری کشت دیم به آبی اشاره کرد و گفت: حاصل آن  برای هر هکتار در حدود 12 برابر خواهد بود که مجموع کل درآمد حاصل از 4300 هکتار اراضی و باغات در یک سال به حدود 600 میلیارد تومان خواهد رسید.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه مهترین و استراتژیک‌ترین پروژه انتقال آب در استان کردستان است، اظهار داشت: یقیناً این اقدام نقش به‌سزایی در تأمین آینده آب شرب، کشاوزی و صنعت منطقه داشته و موجب توسعه پایدار، امنیت و رونق اقتصادی کردستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آب کارهای بزرگی در استان انجام شده است، افزود: تخصیص آب برای 100هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان از جمله اقدامات توسعه‌گرایانه بخش کشاورزی بوده و در فاز سوم پروژه انتقال آب مشکل آب شرب قروه، دهگلان و روستاهای اطراف برطرف خواهد شد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود وزارت نیر آب شرب بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای اطراف این منطقه را نیز تأمین کند، بر لزوم استفاده از روش‌های نوین برای آبیاری اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون سد ژاوه می‌تواند 10هزار هکتار از کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال آب از سد آزاد سامانه انتقال آب بهره برداری استان کردستان میلیارد تومان سد قوچم خواهد شد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲ (ارتقا یافته)

۴۱۳.۷۱۳.۰۰۰

۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰

اطلس G دنده‌ای

۳۹۹.۷۳۱.۰۰۰

۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۴۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P (ارتقایافته)

۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰

۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۶۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۹۸۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۱.۴۳۴.۰۰۰

۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس EFY اتوماتیک توربو آپشنال

۶۹۲.۱۶۶.۰۰۰

۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۱.۰۱۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۲۲۵.۷۶۷.۰۰۰

۶۴۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۵۵۳.۶۲۰.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۲۳.۷۵۷.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰

۸۶۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰

۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۷۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۸۱۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGXR  دنده‌ای

۳۷۹.۸۴۴.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۸۱.۰۵۹۲.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه