Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار نسبت به وقوع جنگ داخلی احتمالی در این کشور هشدار داد و گفت: مردم خودشان را در برابر خونتای نظامی مسلح می‌کنند و اعتراضات از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر کرده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستین شرانر برگنر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار همچنین اعلام کرد که مردم از سلاح دست ساز علیه خونتا استفاده می‌کنند و از سوی گروه‌های مسلح قومی نیز آموزش لازم را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک نشست خبری مجازی در سازمان ملل گفت: مردم میانمار دارند آموزش دفاع شخصی می‌بینند چون از حملات ارتش خسته و نگران هستند.

کودتای میانمار اول فوریه سال جاری میلادی به وقوع پیوست و در پی آن دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور سرنگون شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار همچنین گفت: یک جنگ داخلی احتمال دارد که در میانمار به وقوع بپیوندد و به خاطر همین است که در سه هفته گذشته در تایلند درباره وضعیت میانمار با طرف‌های کلیدی ایده آغاز گفتگو درباره وضعیت میانمار را مطرح کرده‌ایم؛ گروه‌های مسلح قومی، احزاب سیاسی، اعضای جامعه مدنی و کمیته‌های مختلف و ارتش به همراه گروه‌های کوچک از جامعه بین‌الملل در این نشست‌ها حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: مشخص است که رسیدن به یک نقطه نظر مشترک آسان نیست اما من تلاش خودم را برای اجتناب از درگیری بیشتر و وقوع جنگ داخلی تا آخرین لحظه ادامه می‌دهم. ما نگران وضعیت میانمار هستیم و از تمامی مردم می‌خواهیم تا بگذارند کشورشان به حالت عادی برگردد.

شرانر برگنر با اعلام اینکه وضعیت میانمار "بسیار بد" است، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ تن کشته شده‌اند، بیش از ۵۳۰۰ تن دستگیر شده و برای بیش از ۱۸۰۰ تن دیگر نیز از سوی ارتش میانمار پیگرد صادر شده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار به گزارش‌های تایید نشده درباره مرگ‌ها، زخمی‌ها و خسارات به خانه‌ها و املاک غیرنظامیان در استان میندات در غرب این کشور اشاره کرد که خونتا در آن حکومت نظامی وضع کرده است و علت آن را مقاومت مسلحانه در مقابل حکومت ارتش دانسته است.

وی همچنین به گزارش‌های جدیدی درباره افزایش درگیری‌ها در استان "کایا" در شرق میانمار و همچنین استان "شان" در جنوب این کشور اشاره کرد و تلاش‌های ارتش را برای ممنوع کردن حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" آنگ سان سوچی غیرقابل قبول دانست و گفت: تا وقتی که مردم هستند، این حزب هم هست. امیدوارم که این حزب بتواند جان سالم به در ببرد چرا که این خواسته مردم است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار همچنین در حاشیه نشست ماه گذشته میلادی با حضور کشورهای آ.سه.آن با فرمانده نظامی خونتا نیز دیدار داشت.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان ملل تلاش می‌کند تا خشونت‌ها را در میانمار که با کودتای نظامی در این کشور آغاز شده است، متوقف کند و ادامه داد: واقعا جای ناراحتی است که مردم باید از سلاح استفاده کنند. شهروندان محلی یک نیروی دفاع مردمی را با همکاری دولت وحدت ملی میانمار که با اعضای سابق و مخالفان تشکیل شده، ایجاد کرده‌اند که باید تلاش کند بر اساس یک ساختار فرماندهی واحد عمل کند. مردم نیز بیش از آنکه حالت دفاعی داشته باشند حالت تهاجمی دارند.

شرانر برگنر افزود: هروز و از همه جای میانمار صدای انفجار شنیده می‌شود و مردم هراسان هستند. گروه‌های مسلح قومی به من در نشست اخیر گفتند که از مردم حمایت می‌کنند و حالا یک دشمن مشترک دارند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار وضعیت میانمار جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو در جمع مسئولان شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است و هر نیازی دانشمندان و بازار بگوید ضرورت دارد به همان سمت طی مسیر کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: معضل تکمیل نبودن «زنجیره تولید» از تولید تا صادرات از چالش‌ها است، به عنوان مثال در صنعت تولید پرورش ماهی همه روی تولید کار می کنند، اما چقدر امکان صادرات وجود دارد؟ بررسی چالش‌های قانونی و حاکمیتی و رفع موانع آن در تکمیل غذا، پرورش و فناوری نیز از دیگر موارد اعلام شده بود.

وی تصریح کرد: موضوع بیمه بحث دیگری که در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو از سوی برخی شرکت‌های دانش بنیان عنوان شد که اوقاف کار خود را در این حوزه به نحو احسن انجام داده اما مدیران سازمان‌ها باید همکاری کنند موانع برطرف شود.

خاموشی ادامه داد: در کشورمان اقلیم خشک و مرطوب داریم در جایی ۶۰۰ میلیمتر بارش و در جایی دیگر، ۱۰ میلیمتر بارش داریم. مدیریت ما باید علمی شود. در اقلیم استوایی کارهای انجام نشده داریم که باید انجام دهیم. استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان زمین مساعد برای کشت‌های خاص دارند. در جنوب فارس فعالیت خود را شروع کرده ایم و سطح کشت را افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه فرآوری در کشورمان در حال رشد است، عنوان کرد: باید در رابطه با بهره‌وری زمین‌های خشک فکر کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به سواحل مکران اشاره کرده اند، در این زمین ها کشت انبه، آلوورا و کاکتوس بسیار مناسب است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بحث دوم اینکه ما در کشورمان بحران گوشت قرمز داریم و قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده زیاد است و تولید کننده هم مشکل دارد باید دام ها را به سمت جایی ببریم که نزولات زیاد دارد و سطح کشت بالاست. ارزان سازی خوراک را می توانیم داشته باشیم.

خاموشی افزود: در استان گلستان این تجربه را داریم؛ در حال توسعه دام سبک هستیم. در بحث دریا می خواهیم سطح اشتغال در دریا را افزایش دهیم. با افزایش تولید اشتغال خرد ایجاد می شود، فروش زیاد و میادین فعال می شود و زنجیره ۵ هزار تن تولید، دو هزار نفر را مشغول می کند.

وی گفت: به زودی در بوشهر به ۵ هزار تن تولید می‌رسیم. آبزی پروری باید بر روی رژیم غذایی مردم تاثیر بگذارد. با قیمت‌های رقابتی این اتفاق محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید تبلیغ و توجیه پزشکی وجود داشته باشد. ما باید ۲۰ درصد بازار را هدف گذاری کنیم. کشور آفریقا برای انعقاد تفاهم نامه در حوزه پرورش ماهی در قفس بسیار استقبال کردند. صادرات با روش علمی، صحیح و درست کار کردن محقق می شود. اگر به چند صد هزار تن تولید برسیم صادرات شکل می گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: صنایع باید ارزآوری داشته باشند، جایگزین کردن کالای داخلی در ارزبری مهم است. کاری که با مشارکت اوقاف و جهاد دانشگاهی در شرکت سینافناوران ماندگار شکل گرفت که دام ممتاز تولید شد. در این زمینه نیز با آفریقا تفاهم نامه منعقد شده که ارزآوری خواهد داشت. ما وظیفه داریم در کل زمین‌ها و رقبات‌ به بهره‌وری بالا فکر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد