Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرعامل منابع توسعە آب و نیروی ایران گفت: سامانە انتقال آب سد آزاد بە قوچم در کردستان بە طول ٨٨کیلومتر از جملە بزرگترین سامانە انتقال آب در استان کردستان است.

سید حسن رضوی امروز (٤خرداد) در آیین افتتاح سامانە انتقال آب سد آزاد بە قوچم با بیان اینکە این پروژە در ۳ فاز تعریف شدە است، اظهار کرد: فاز اول این سامانە در سال ۹٤ بە بهرەبرداری و فاز دوم این پروژە نیز امروز افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص فاز سوم این پروژە عنوان کرد: در راستای اجرای فاز سوم این پروژە بە منظور انتقال آب بە دهگلان و قروە پیمانکار برای آن انتخاب شدە است.

رضوی ادامە داد: در مجموع برای این پروژە ۱۲میلیارد ریال هزینە شدە است کە ۲۰۰میلیارد آن برای فاز اول و حدود ٦هزار میلیارد ریال برای فاز دوم آن هزینە شدە است.

وی بە ثمرات حاصل از این پروژە اشارە کرد و افزود: افزایش تولیدات باغی و کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۳هزار نفر از ثمرات حاصل از این طرح است.

رضوی با اشارە بە اینکە فاز سوم این طرح بە زودی افتتاح می‌شود، گفت: در فاز سوم این پروژە ۳۲میلیون مترمکعب آب از دهگلان بە قروە انتقال دادە می‌شود.

در ادامە این مراسم استاندار کردستان ضمن ابراز خرسندی از اجرای پروژەهای آبی در استان گفت: کارهای بزرگی در حوزە آب در کردستان انجام شدە است کە نوید بخش تامین آب در استان است.

بهمن مرادنیا در ادامە سخنان خود خواستار تامین آب شرب برای بیجار، حسن‌آباد و یاسوکند از سد سیازاخ شد و افزود: امید کە این پروژە در دولت فعلی در دستور کار قرار و بە بهرەبرداری برسد.

وی با اشارە بە پروژە سد ژاوە عنوان کرد: این پروژە قادر بە پوشش ۱۰هزار هکتار از اراضی استان کردستان است.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود نبود آب‌ شرب سالم در قروە و دهگلان را یکی از معضلات بزرگ این خطە دانست و یادآور شد: فاز سوم این مجموعه بە منظور تامین آب برای قروە و دهگلان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانە انتقال آب فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

گردنه تته در محور استان کرمانشاه به کردستان که ۲۱ کیلومتر طول دارد و از اوایل فصل زمستان سال گذشته به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • (ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!