Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:25:54 GMT

تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۳۳۰

تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، طبق گزارشی جدید، شورای حل اختلاف نروژ به شرکت خودروسازی تسلا دستور داده به هریک از مالکان خودرهایش در نروژ 16 هزار دلار غرامت بپردازد.

در سال 2019 میلادی مشخص شد یک آپدیت نرم افزاری روی عمر باتری خودرهای تسلا مدل S تأثیر می‌گذارد که بین 2013 تا 2015 میلادی تولید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر موجی از شکایات مالکان نروژی خودروهای تسلا را به شورای حل اختلاف این کشور سرازیر کرد. بسیاری از مشتریان گزارش‌هایی درباره کاهش مسافت طی شده به ازای هر شارژ و کاهش سرعت شارژ خودرو ثبت کردند. در این میان تسلا هیچ پاسخی نداد و شورای حل اختلاف در 29 آوریل به نفع شاکیان رأی داد.

اکنون به تسلا دستور داده شده برای تسویه شکایت به هریک از مالکان نروژی خودروهای مذکور 16 هزار دلار غرامت دهد.

طبق گزارش موجود در بازه 2013 تا 2015 حدود 10 هزار خودروی مدلS با این مشکل فروخته شده است، بنابراین این غرامتی سنگین برای تسلا به حساب می‌آید.

البته هنوز مشخص نیست شرکت خودروسازی آمریکایی چگونه دستور شورای حل اختلاف را اجرا می‌کند. تسلا هم اکنون با شکایت مشابهی در آمریکا نیز روبرو است و متهم شده سرعت شارژ مدل‌های قدیمی را کاهش داده است.

نروژ یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای برقی در جهان است، به طوری که بیش از نیمی از خودروهای فروخته شده در این کشور در سال گذشته با باتری کار می‌کنند.

کد خبر 5220115 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: غرامت نروژ خودروی برقی ایرانسل حاکمیت سایبری شرکت مخابرات ایران شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی اینوتکس قطعی برق پارک فناوری پردیس هکرها هندوستان اینترنت شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟