Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام طهماسبی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی افزود: بکارگیری سبک جوانمردی و پهلوانی از نیازهای ضروری جامعه ورزشی بوده و نیاز است که ورزشکاران در کنار تلاش برای رسیدن به سکوهای قهرمانی و کسب مدال از اصل رعایت جوانمردی در ورزش دور نشوند.

وی با اشاره به تاکید اسلام به ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی در جامعه و تاثیر آن در زندگی ورزشکاران اظهارکرد: ورزش زورخانه‌ای و باستانی از جمله رشته‌های ورزشی است که تمرینات و مسابقات آن با قرآن آغاز و با قرآن نیز خاتمه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد ورزشکاران جوانمردی همچون جهان پهلوان تختی و پوریای ولی در تاریخ ورزش کشورمان کم نیست و انتظار از ورزشکاران جوان امروزی الگوگیری از روش‌های رفتاری و جوانمردانه این ورزشکاران در حیات ورزشی خود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال اظهارکرد: صرف اندیشیدن به کسب مقام قهرمانی به هر قیمت و عاقبت وجود جامعه ورزشی عاری از جوانمردی و پهلوانی فاصله گرفتن از اخلاق‌مداری در ورزش و منش پهلوانی و دوری از خواسته اسلام در ورزش به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه منش ورزش پهلوانی با قهرمانی همواره متفاوت است، بیان کرد: داشتن تواضع در عین قدرت بدنی ، مروت ، جوانمردی و دوری از تکبر از شاخصه‌های بارز ورزشکاران معتقد به دین و اخلاق بوده و این گونه خصایص اخلاقی باید در بین ورزشکاران رشته‌های ورزشی در بعد قهرمانی و پهلوانی ظهور پیدا کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این آیین با تقدیر از اعضای هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای این شهرستان در احیای ورزش باستانی و تلاش برای ترویج منش جوانمردی در ورزش گفت: پروژه ساخت زورخانه ورزشی خلخال بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدناصر میرمرسلی افزو: تاکنون برای این پروژه چهار میلیارد ریال هزینه شده ، امسال پنج میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی آن منظور شده و برای تکمیل و افتتاح آن نیز ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است؛ کار لازم ابتدایی فهم معانی کلام خداوند است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود