Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا فخاریان قمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با این اقدام بیمه‌شده‌ها دیگر نیازی به ارائه دفترچه درمانی به موسسه‌های تشخیصی درمانی و بیمارستان‌ها نخواهند داشت و تنها با ارائه شماره ملی خود مورد ویزیت و دریافت خدمات قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: تمام مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت می‌توانند با ورود به سامانه مربوطه اقدام به درخواست عقد قرارداد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه تسهیلات لازم برای آموزش و ارائه خدمت به مراکز طرف قرارداد، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد مطب‌های بخش خصوصی طرف قرارداد، صد درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری استان قم به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت وصل شده‌اند.

به گفته فخاریان قمی، صد درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری درمانگاه‌های طرف قرارداد و ۵۵.۵ درصد بیمارستان‌های فعال، ۵۷ درصد آزمایشگاه‌های بیمارستانی و ۴۵ درصد مراکز تصویربرداری بیمارستان‌های قم به این سامانه متصل هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه‌شده‌های بیمه سلامت می‌توانند با شماره‌گیری #۱۶۶۶*  از استحقاق سنجی دفترچه‌های بیمه خود مطلع شوند. 

وی با اشاره به کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه، گفت: این اقدام به‌تدریج منجربه حذف فرآیندهای کاغذی خواهد شد؛ به همین منظور، از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی متوقف شد و صاحبان این دفترچه‌ها می‌توانند با صفحه اول دفترچه و یا کارت ملی به مراکز دولتی مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت قم افزود: اگر تاریخ اعتبار دفترچه تمام شده باشد، بیمه‌شده می‌تواند به دفاتر پیشخوان مراجعه کند؛ کارتی برای وی صادر می‌شود تا خدمات بیمه دریافت نمایند.

وی بیان کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی بیمه سلامت به نشانی Eservices.ihio.gov.ir/esc خدمات از جمله احراز هویت بیمه‌شده بر اساس کد ملی و موبایل، امکان ارائه اطلاعات هویتی، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه برای بیمه‌شده‌های صندوق همگانی و روستاییان ارائه می‌کند.

وی افزود: همچنین در این سامانه امکان مشاهده کلیه نسخ شامل نام پزشک و کد ره‌گیری، ریز نسخ شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده وجود دارد و این سامانه در راستای کاهش تردد و ارائه خدمات جدید و تحقق دولت الکترونیک راه‌اندازی شده است.

فخاریان قمی اضافه کرد: عضویت در صندوق بیمه سلامت همگانی تا پایان شهریورماه امسال به‌صورت رایگان و بدون آزمون وسع صورت می‌گیرد و افراد فاقد بیمه می‌توانند برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

تعداد بیمه‌شده‌های بیمه سلامت در استان قم،‌ ۳۰۷ هزار و ۲۰۱ نفر در قالب پنج صندوق می‌باشد؛ از این تعداد، ۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند که دفترچه رایگان دریافت می‌کنند.

۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان،‌ ۵۴ هزار و ۲۲۳ نفر عضو صندوق بیمه روستاییان، ۹۱ هزار و ۶۶۰ نفر عضو صندوق سایر اقشار و ۶۰ هزار و ۶۶۹ نفر عضو صندوق کارکنان دولت هستند.

۱۲ دفتر پیشخوان در استان قم با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که همشهریان برای دریافت خدمات صدور و تعویض دفترچه می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

برچسب‌ها بیمه سلامت قم سازمان بیمه سلامت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت قم سازمان بیمه سلامت ایران بیمه سلامت قم سازمان بیمه سلامت ایران اخبار کنکور نفر عضو صندوق طرف قرارداد بیمه شده ها بیمه سلامت صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین برای انتخاب نام نوزادان است.

علی رحمتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: نام ها واژه هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییز دادن افراد از یکدیگر به کار می روند و انتخاب نام یکی از دغدغه ها اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می گیرد ، در واقع نام و نام گزینی پدیده ای فرهنگی است به عبارت دیگر، علاوه بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده‌ی فرهنگی می باشد تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده‌ی افزایش فراوانی نام های نوپدید مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: به استناد ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد ، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می رود ، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال( سهیم) ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام گذاری کودکان در زمینه های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث می‌شود ترویج نام های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد .

رحمتی گفت: والدین می توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره مند شوند .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق