Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:55:21 GMT

گاردین: هر مقدار مصرف الکل برای مغز مضر است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۳۲۷۶

گاردین: هر مقدار مصرف الکل برای مغز مضر است

مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۲۵ هزار نفر در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد، حتی نوشیدن مقدار کمی الکل، روی بخش‌های مختلف مغز تأثیر منفی می‌گذارد، این مطالعه  نشان می‌دهد که هرچه الکل بیشتری مصرف شود، حجم مغز بیشتر کاهش می‌یابد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مطالعه‌ای که بر روی بیش از 25 هزار نفر در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد که میزان مطمئنی از مصرف الکل برای مغز وجود ندارد حتی نوشیدن مقدار کمی الکل روی بخش‌های مختلف مغز تأثیر منفی می‌گذارد، این مطالعه  نشان می‌دهد که هرچه الکل بیشتر مصرف شود، حجم مغز بیشتر کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "گاردین" در این باره نوشت بر اساس این مطالعه، "هرچه بیشتر بنوشید، وضعیت بدتری در مغز شما ایجاد می‌شود و هیچ مشروبات الکلی بدون ضرری وجود ندارد؛ به نظر می‌رسد نه فقط مناطق خاصی از مغز بلکه تقریباً کل مغز تحت تأثیر الکل قرار می‌گیرد." 

"Biobank UK" یک پایگاه داده زیست پزشکی و منبع تحقیقاتی در مقیاس وسیع است که شامل اطلاعات ژنتیکی و بهداشتی عمیق از نیم میلیون شرکت‌کننده در انگلستان است؛ این پایگاه داده به طور منظم با داده‌های اضافی افزوده می‌شود و در سطح جهان برای محققان تایید شده است.

با استفاده از اطلاعات "Biobank" انگلستان، محققان در این مطالعه داده‌های 25378 شرکت‌کننده مانند سن، جنس، تحصیلات، میزان مصرف الکل ، اندازه مغز و اسکن MRI، اطلاعات مربوط به ویزیت‌های بیمارستانی و سرپایی و آزمایش‌های حافظه را بررسی کردند.

نتیجه اینکه، هرچه حجم مصرف الکل بیشتر باشد، تراکم ماده خاکستری مغز کمتر خواهد بود؛ ارتباط منفی گسترده‌ای نیز بین مصرف الکل و یکپارچگی "ماده سفید" مغز مشاهده شده است، فیبرهای مغزی که میلیاردها سلول عصبی را تشکیل می‌دهند، ماده خاکستری مغز را تشکیل می‌دهند؛ محققان دریافتند، علاوه بر این، شرایط زمینه‌ای یک فرد مانند فشار خون و "BMI" بالا (شاخص حجم بدن)، باعث ارتباط منفی بیشتری بین الکل و سلامت مغز می‌شود.

برخلاف تحقیقات قبلی که حاکی از آن بود که نوشیدن شراب در حد متوسط ​​در مقایسه با آبجو و دیگر نوشیدنی‌های الکلی فوایدی دارد، این مطالعه هیچ مدرکی مبنی بر این که نوع نوشیدنی الکلی تفاوتی در خطرات مغزی ایجاد می‌کند، پیدا نکرد.

نتایج جالب یک تحقیق درباره جابجایی محور چرخش کره زمین!فیلم/ پیشگیری و درمان بیش از 200 بیماری از طریق "حجامت"چرا احساس تعلق تهرانی‌ها به محل زندگی کم شده است؟/ برخی خانه‌ها تا قبل از کرونا صرفا خوابگاه بود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده مشروبات الکلی آسیب های اجتماعی سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده مشروبات الکلی نشان می دهد مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!