Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:00:31 GMT

آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم مالی از زندان‌های البرز

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۳۸۲۵

آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم مالی از زندان‌های البرز

ایسنا/البرز مدیرکل امور زندان‌های استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰ بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شده‌اند که این آمار تا پنجم خرداد به ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

اسماعیل جمیاری در نشست مطبوعاتی که روز سه شنبه چهارم خرداد در ندامتگاه شهید کچویی فردیس برگزار شد، اظهار کرد: زندان شهری است که باید تمامی امکانات،  خدمات و شرایط زندگی یک انسان در آن فراهم شود است و  زندانیان تنها در امر آزادی با سایر مردم متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: اداره کل زندان‌های البرز به طور مستمر  اقداماتی همچون احداث سرانه‌های ورزشی، آموزشی و درمانی را اجرایی می‌کند.

جمیاری با بیان اینکه یکی از دلایل وقوع جرم ناآگاهی است، ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش شرایطی برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای زندانیان داوطلب فراهم است و حتی افراد بی سواد زیر ۶۰ سال می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند.

وی یکی دیگر از دلایل وقوع جرم را ضعیف بودن باورهای دینی متخلفین دانست و افزود: در این راستا برگزاری نماز جماعت و تبیین احکام دینی توسط ائمه جماعت برای زندانیان انجام خواهد شد.

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز با بیان اینکه برخی از تخلفات به دلیل بیکاری و کم درآمدی است، تصریح کرد: اشتغال زندانیان یکی از اهدافی است که در دستورکار ما قرار دارد از این رو هدفگذاری کرده‌ایم که در سال جاری ۸۰ درصد زندانیان استان البرز در کارگاه‌های اشتغال زایی مشغول شوند.

جمیاری با بیان اینکه اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده آن‌ها به صورت جدی انجام می‌شود، یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰ بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شده‌اند که این آمار تا پنجم خرداد به ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اداره کل زندان های البرز زندان های البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: خیران زنجانی ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از  مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که  این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

 فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت:  باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»