Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:05:02 GMT

پارک جنگلی ۱۴۷ هکتاری تلار در قائمشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۳۹۱۷

پارک جنگلی ۱۴۷ هکتاری تلار در قائمشهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالح زاده شهردار قائمشهر بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه گردشگری پارک جنگلی تلار با وسعت ۱۴۷ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط شهرداری احداث و تجهیز شد.

وی افزود: این پارک جنگلی در سنوات قبل جز حریم شهری قائمشهر محسوب نمی‌شد که در بازنگری طرح جامع شهری به سرانه‌های گردشگری، خدماتی رفاهی و فرهنگی شهرستان قائمشهر اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح زاده ضمن قدردانی از استاندار مازندران، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، امام جمعه، دادستان، منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و همه کسانی که برای ساماندهی این مجموعه زحمت کشیدند، عنوان کرد: منطقه بی‌نظیر و نمونه گردشگری پارک تلار قائمشهر می‌تواند در خدمت همه هموطنان عزیز قرار بگیرد.

صالح زاده با بیان اینکه در این مجموعه، امکانات ویژه‌ای برای تفریح و اسکان مسافران و گردشگران فراهم شده است، گفت: همه این امکانات با محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی داشته و بدون قطع حتی یک درخت با ادامه فعالیت طبیعت، احداث شده است.

وی افزود: محیط کل جنگل دیوار شد و متصرفین آن خلع ید شدند و همچنین به صورت کنترل هوشمند همه قسمت‌های پارک جنگلی برای جلوگیری از قطع درختان کنترل کنترل می‌شود. صالح زاده از احداث خدمات آتش نشانی در این پارک خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت ساختمان آتش نشانی از موتورهای چهار چرخ اطفای حریر برای مواجهه با آتش سوزی در جنگل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فروشگاه‌های خدماتی و صنایع دستی و نمایشگاه‌های بومی سنتی در مسیر پیاده روی در جنگل تلار احداث شده است.

وی همچنین یادآور شد پنج کیلومتر جاده سلامت احداث ۲۰ کمپ اقامتی مبله برای گردشگران، سیستم‌های آفرود چهار چرخ با همه امکانات برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شده است.

وی با اشاره به احداث مجتمع پذیرایی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۲ طبقه شامل رستوران، کافه فست فود، نمازخانه و سرویس بهداشتی اقزود: احداث بزرگترین جاده سلامت جنگلی کشور به طول ۵ کیلومتر شامل ست‌های ورزش‌های همگانی، نیمکت‌های فانتزی، تیرهای روشنایی پیست موتورهای برقی، دوچرخه‌های کوهستان و باند پیاده روی، احداث ۳۰۰ پله طراوت و بازارچه سنتی، پیست آفرود در دو بخش بزرگسالان و کودکان، احداث هفت ایستگاه بازی کودکان در نقاط مختلف پارک، آلاچیق‌ها و سکوهای اقامتی از دیگر اقدامات شهرداری در فاز یک این مجموعه بی‌نظیر گردشگری، بوده‌است.

شهردار قائمشهر در ادامه این گفتگو از اشتغال به کار ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این پارک جنگلی خبر داد.

کد خبر 5220472

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قائمشهر گردشگری شهرستان قائمشهر انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا زلزله عکس استانها پارک جنگلی صالح زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار مترمربع خبر داد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرفیت پارکینگ خودرو در مجتمع گردشگری صفه به بیش از ۲۵۰۰ خودرو افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این پروژه از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۲ در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار متر مربع آغاز شد و روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارکینگ باران امکان و ظرفیت پارک ۱۳۰۰ خودرو به طور همزمان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه می‌تواند روزانه میزبان حدود ۶ هزار خودرو باشد.

ساکت ادامه داد: مدیریت تردد در محوطه مجتمع گردشگری صفه، احترام به آرامش محیطی در مجتمع گردشگری صفه، افزایش ظرفیت پارک خودرو، حل چالش ترافیک خودرو ناشی از نبود مکان پارک مناسب خودرو، توجه به استانداردهای ایمنی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در مجموعه و کاهش ترافیک در این مجموعه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص عمرانی در این پروژه گفت: اجرای ۱۰۰ عدد بیس فولادی برای اجرای محوطه پارک خودرو، اجرای آسفالت به مساحت ۶۰۰ مترمربع، تهیه حدود ۵ تن پروفیل برای اجرای محل‌های پارک خودرو و نصب حصار به طول ۳۰۰ متر از مهم‌ترین شاخص‌های انجام شده در این پروژه است.

ساکت با اشاره به انجام اقدامات ویژه ترافیکی خاطرنشان کرد: اجرای ۴۰۰ مترمربع طرح شطرنجی به‌منظور هشدار پارک نکردن وسایل نقلیه، اجرای ۸۰ مترمربع خط‌کشی و نشانه‌گذاری محل عبور عابر پیاده، نصب ۱۴۲ عدد بولارد به منظور تعیین مسیر تردد، نصب ۹۰ گل‌میخ چدنی به‌منظور تعیین مسیر گردشگران، خریداری و نصب ۲۸۰ مانع بتنی به‌منظور اصلاح وضعیت ترافیکی، تهیه ۱۱۰ کیلو رنگ و انجام رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و موانع ترافیکی به مساحت ۶۵۰ مترمربع، استقرار ۲۰ تابلو راهنمای گردشگران در محوطه پارکینگ و انجام خط‌کشی محوطه پارک خودرو به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص ایمنی و ترافیکی انجام شده در این پروژه است.

کد خبر 749539

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر