Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:11:09 GMT

وضعیت سرای محلات را تعیین تکلیف کنید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۴۳۹۳

وضعیت سرای محلات را تعیین تکلیف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری مجدد در خصوص وضعیت سراهای محلات، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازوکار را عملیاتی کرده که به موجب آن، سرای محلات کارگاه محسوب می‌شوند و مدیر محله که خود یکی از کارکنان سرای محله است، مسئولیت کارفرمایی شهرداری تهران در این کارگاه را به عهده دارد و طرف قرارداد با پرسنل سرای محله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری تصریح کرد: در این شرایط، تمام شکایات پرسنل سرای محله در خصوص حقوق، مزایا و قرارداد بر علیه مدیر محله است، این موضوع باعث توقیف اموال تعداد زیادی از مدیران محلات شده است، چراکه یکی از پرسنل شکایت کرده و سازمان‌های رسیدگی کننده، کارگاه را محکوم کرده‌اند و اموال مدیر محله به عنوان کارفرما توقیف شده است.

وی ادامه داد: در جلسات گذشته هم در خصوص این مساله تذکر دادم اما به موضوع رسیدگی نشد لذا ضرورت دارد، شهردار تهران طی دستوری نسبت به حل این مشکل اقدام کند. ما نمی‌گوییم که سرای محله کارگاه محسوب نشود اما مسئولیت کارفرمایی این سراها نباید به عهده یک کارمند سرای محله به عنوان مدیر باشد که با شکایت سایر پرسنل، حاصل زندگی چند ده ساله وی توقیف شود.

سالاری افزود: در این شرایط کرونایی، درآمد سرای محلات نیز مانند سایر اصناف با مشکل مواجه شده است، به همین دلیل شهرداری تهران باید تدبیری برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز و سایر هزینه‌های سراهای محلات بیندیشد و این موضوع را تعیین تکلیف کند.

کد خبر 5220485 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: سرای محله شهرداری تهران محمد سالاری شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا انتخابات 1400 سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه تذکرات شورای شهر بابک خرمدین کیفیت هوای تهران پلیس راهور تهران قطع برق آزادسازی خرمشهر سرای محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی