Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:09:34 GMT

آزادی ۱۲۰ زندانی مالی در البرز

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۴۷۷۰

آزادی ۱۲۰ زندانی مالی در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جمیاری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان زندان‌ها سه مأموریت و رسالت تأمینی، تربیتی و حمایتی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در رسالت تأمینی مراقبت و نگه‌داری از زندانیان وظیفه سازمان زندان‌هاست، تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه اصلاح و تربیت زندانیان است تا به حقوق مردم تجاوز نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: روزانه در سطح زندان‌های کشور و استان البرز صدها اقدام فرهنگی، تربیتی، آموزشی، ورزشی، مهارت‌آموزی و … انجام می‌شود.

یکی از علل وقوع جرم جهل است

وی با بیان اینکه یکی از علل وقوع جرم جهل است و با جرم و مجازات آن آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: به همین منظور در آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها پیش‌بینی شده، سوادآموزی برای همه زندانیان زیر ۶۰ سال الزامی است.

جمیاری با بیان اینکه با اداره آموزش و پرورش استان و وزارت علوم در سطح کشور تفاهم‌نامه‌ای پیرامون این امر منعقد شده است، گفت: زندانیان می‌توانند تا سطح فوق‌لیسانس در زندان طی کنند و مدارک صادر شده عادی است و نام زندان مدرک تحصیلی قید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وقوع علل جرم بیکاری و عدم مهارت است، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد اشتغال‌زایی برای محکومین در سطح کشور هدف‌گذاری شد و در سطح کشور ۵۴ درصد و در سطح استان ۵۱ درصد اشتغال‌زایی محقق شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده امسال ۸۰ درصد از محکومین به منظور درآمدزایی و پر کردن اوقات فراغت مشغول به کار می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات حمایتی برای زندانیان و خانواده‌های آنها، تصریح کرد: ستاد دیه موظف است، با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مانند مهریه، نفقه، تصادف و … اقدام نماید.

جمیاری خاطرنشان کرد: در استان البرز ۵ انجمن حمایت از خانواده زندانیان فعالیت دارد، اگر مسئولین قضائی و اجرایی از خانواده زندانیان غافل شوند چرخه جرم تکرار می‌شود.

وی گفت: ریاست سازمان زندان‌های کشور سال ۱۴۰۰ را سال حمایت ویژه از خانواده‌های زندانیان کشور تبیین کردند، بر این اساس باید به شکل ویژه به خانواده زندانیان توجه شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به راه‌اندازی مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان، اظهار کرد: زندانیان پس از آزادی به این مرکز مراجعه می‌کند و متناسب با گواهی‌نامه مهارت‌آموزی وام قرض‌الحسنه می‌گیرند و با ایجاد اشتغال دیگر بهانه‌ای برای ارتکاب جرم ندارد.

فعالیت مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌های البرز

وی بیان کرد: مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌های استان البرز فعالیت دارد که حوزه مأموریتی آن از انجمن‌ها و ستاد دیه وسیع‌تر است.

جمیاری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ زندانی بدهکار مالی توسط انجمن زندانیان و نیکوکاری زندان‌ها آزاد شدند و فردا ۳۰ زندانی دیگر آزاد می‌شوند.

وی متذکر شد: فردا برای اولین بار از ۲۰۰ مادر و همسر فعال زندانی زندان استان البرز، به مناسبت ۵ خرداد روز نسیم مهر (حمایت از خانواده زندانیان) تجلیل می‌شود.

کد خبر 5220541

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان های استان البرز شهرستان کرج انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما آمار کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا زلزله عکس استانها زندان های استان البرز خانواده زندانیان سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

کد خبر 6094437

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر