Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:57:22 GMT

۲۳ هزار رأی اولی در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۶۰۳۷

۲۳ هزار رأی اولی در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت می‌کنند

بهروز ندائی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما با موضوع جمعیت و نگرانی از بابت کاهش سرانه جمعیتی و زاد و ولد روبه‌رو هستیم که با توجه به سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری بهتر است با راهکارهای مناسب به فکر افزایش جمعیت باشیم.

وی کاهش جمعیت جوان استان اردبیل را به شکل خزنده یادآور شد و تصریح کرد: این کاهش به تعطیلی و یا تعدیل جمعیت دانشگاهی منجر شده به گونه‌ای که در ۲۵ سال آینده عمده جمعیت استان اردبیل میانسال و حتی سالخورده خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از کاهش زاد و ولد در فروردین امسال خبر داد و گفت: برای اولین بار در تاریخ این استان میزان ولادت در فروردین امسال به کمتر از یک‌هزار و ۵۸۹ نوزاد رسید در حالی که در سال‌های گذشته این میزان تولد بالاتر از یک‌هزار و ۶۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ تولد بوده است.

ندائی افزود: با کاهش ۹ دهم درصدی تولد در استان و رشد ۷.۵ درصدی مرگ و میرها ما با ناهمگونی جمعیت روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی درست در این زمینه در این باب تأمل کنیم.

وی به دو شاخص طلاق و ازدواج نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان طلاق در فروردین امسال با یک رشد فزاینده به ۱۸۳ نفر رسیده در حالی که در فروردین سال گذشته این میزان طلاق کمتر از ۱۲۳ نفر بوده است.

ندائی به آمار افزایشی ازدواج نیز به میزان چهار درصد اشاره کرد و گفت: میزان ازدواج ثبت شده در استان نیز در فروردین امسال به رغم رشد، سیر با ثبات‌تری را طی کرده است.

وی به تبعات کاهش جمعیت استان و حرکت به سمت سالمندی اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد در تسهیل امر ازدواج و فراهم کردن امکانات برای آغاز زندگی مشترک زوجین و فرزندآوری آنها تدبیری درست بیندیشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: با پیشگیری از طلاق، ارائه آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج و همچنین کمک به فرزندآوری خانواده‌ها با تشویق و ترغیب متنوع، ضرورت دارد از مهاجرت‌های بی‌رویه نیز در سطح استان جلوگیری کنیم.

ندائی حمایت دولت را از درمان زوجین نابارور یادآور شد و اضافه کرد: پیشنهاد کردیم تا به مانند وام ازدواج و مسکن برای زوجین نابارور وام درمان پرداخت شود تا به دنبال هزینه‌های سنگین در این بخش زوجین از فرزندآوری ناامید نشوند.‌

کد خبر 5220677

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اردبیل انتخابات 1400 مشارکت حداکثری در انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما کرمانشاه آمار کرونا گرگان اردبیل آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا عکس استانها زلزله فروردین امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از رفع موانع ازدواج و فرزندآوری به عنوان مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت در کشور و استان نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۵ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان سمنان با بیان اینکه شان نزول سوره مبارکه کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) است اظهار کرد: این سوره در شرایطی نازل شد که مشرکین می‌گفتند پیامبر اکرم(ص) ابتر است و نسل ایشان ادامه نخواهد یافت که این امر نشان می‌دهد تکثیر نسل از اهمیت بالایی برخوردار است. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نبی اکرم(ص) به تکثیر نسل خود مباهات می‌کند افزود: واژه «کوثر» به خیر کثیر معنی شده است که مهمترین جنبه آن موضوع تکثیر نسل است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تکثیر نسل را یکی از اهداف اصلی ازدواج عنوان و تاکید کرد: شخصیت افراد کامل نمی‌شود مگر آنکه ازدواج کنند. 

وی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: در هیچ دوره‌ای مقدمات ازدواج تا این اندازه توسط دولت و حکومت فراهم نبوده است.

امام جمعه سمنان در تشریح فلسفه لذت‌ جنسی اظهار کرد: همانطور که بدن انسان برای رشد نیازمند مواد غذایی گوناگون است و خداوند برای آن، میل به خوردن غذا را در انسان قرار داده، لذت جنسی نیز عامل رغبت انسان به تکثیر نسل است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه انسان در موضوع خوردن و آشامیدن، هدف اصلی خلقت را که رشد و سلامت بدن بوده فراموش کرده و لذت جویی را هدف خود قرار داده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: متاسفانه در موضوع لذت جنسی نیز انسان به جای آنکه به تکثیر نسل توجه کند، آن‌را فراموش کرده و بر لذت‌جویی جنسی متمرکز شده است. 

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره نساء گفت: خداوند متعال انسان را به تکثیر نسل در عالم توصیه کرده است لذا جوانی جمعیت و امر ازدواج دستوری الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان رفع موانع ازدواج و فرزندآوری را مقدمه ازدیاد جمعیت دانست و افزود: برخی از موانع فرزندآوری در استان مانند مباحث مربوط به غربال‌گری قابل برطرف شدن هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت را اقدامی قابل تقدیر خواند و ادامه داد: در کنار این موضوعات باید موانع ازدواج مانند تسهیلات ازدواج و مسکن نیز پیگیری شود چراکه این مشکلات امر ازدواج را به تاخیر می اندازد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خواستار تشکیل کمیته بررسی و ارزیابی موانع ازدواج ذیل استانداری سمنان شد و خاطرنشان کرد: شناسایی موانع امر ازدواج و فرزندآوری می‌تواند به تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت در استان منجر شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت