Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیین افتتاحیه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حجت‌الله شیروانی در این برنامه ضمن تشکر از زحمات شبانه‌روزی برای بازسازی سینما بهمن گفت: فعالیت بازسازی و انجام پروژه پردیس سینما بهمن شهرکرد از ابتدای تعطیلی سینما در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا آغاز شد و هم اکنون شاهد افتتاح این مجموعه به عنوان نخستین پردیس سینمایی استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: هزینه تکمیل پروژه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد بیش از 60 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز تامین شده است.

شیروانی خاطرنشان کرد: این پردیس با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز از شکل قبلی خود به صورت ۱۰۰ درصدی تغییر کرده و ضمن بازسازی اساسی با ساختمانی جدید و به‌روزتر با مجهزترین و جدیدترین امکانات تصویری و صوتی موجود در ایران آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: انجام پروژه‌ پردیس سینمایی بهمن شهرکرد نشانه‌ اهمیت به مخاطب و سلایق متنوع و تکریم شهروندان است و پس از این همشهریان می‌توانند با توجه به سلیقه خود به تماشای فیلم‌های اکران روز کشور بنشینند.

شیروانی در پایان با اشاره به اینکه در استان حوزه هنری سالن‌ها و امکاناتی نداشته است، گفت: در تلاش هستیم با تغییر رویکرد سینما از تک بعدی بودن بتوانیم علاوه بر اکران فیلم‌ها در پردیس سینمایی یک پاتوق هنری و فرهنگی برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم.

 

در ادامه حمیدرضا جعفریان گفت: عمده فعالیت‌های سازمان سینمایی در حوزه تولید، توزیع و رشد استعدادهاست و ما به دنبال رونق دادن به جریان تولید محتوای تصویری، مستند و فیلم کوتاه از طریق گروه‌های مستقل مبتنی بر هویت اندیشه‌ای و نقش تعلیمی و گفتمانی حوزه هنری هستیم.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه حوزه هنری گنجینه‌ای مکتوب از آثار هنری و محتوایی غنی است خاطرنشان کرد: تولید فیلم سینمایی در کشور بدون متن مناسب بی‌فایده است و در تلاش هستیم با اقتباس از واقعیات و با کمک فعالان و هنرمندان استان‌ها فرصت ظهور و بروز استعدادها را داشته باشیم.

جعفریان با بیان اینکه به به دنبال توسعه ناوگان سینمایی هستیم، افزود: با افزایش سینماها و پردیس‌های سینمایی بخش رویش را برای آثار کار اولی‌ها و تولیدات غیرسینمایی راه اندازی خواهیم کرد و با پخش سیار به توسعه متوازن در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای افزایش حقوق مالکانه آثار و کپی‌رایت به دنبال توسعه و تجاری‌سازی هستیم و با توجه به اینکه مخاطب عمده ما خانواده و کودک است به دنبال استفاده از مجتمع‌های فرهنگی و پارک‌های موضوعی برای اکران‌های فیلم‌هایی با محوریت خانواده هستیم.

جعفریان در پایان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر توسعه سینماها چشم‌گیر بوده بیان کرد: پرده‌های سینما از 103 تا به 183  مورد افزایش داشته که تا شروع جشنواره فجر بسیار بیشتر خواهند شد تا به 400 پرده برسیم و با بررسی روندهای روز دنیا بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

انتهای پیام/68035

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان سینمایی حوزه هنری پردیس سینمایی بهمن شهرکرد پردیس سینما حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد