Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@08:09:25 GMT

رونمایی از نخستین کتاب شعر دفاع مقدس آستارا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۷۲۵۸

رونمایی از نخستین کتاب شعر دفاع مقدس آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز سه شنبه در این آئین در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: این کتاب حاصل درد دل های صمیمانه شاعر با شهداست و باید از این اثر ارزشمند حمایت شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: انتظار داریم ادبیات پایداری بیش از پیش جایگاه خود را در حوزه شعر آستارا پیدا کند و شاعران این عرصه توسط نهادهای فرهنگی و انقلابی حمایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شعر دفاع مقدس آیینه تمام نمای پایداری و ایثار و شهادت است و بهترین راه برای معرفی دلاور مردی های نسل گذشته به نسل جوان است و باید بیش از پیش شاهد چاپ این آثار باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: سالروز فتح خرمشهر گوشه هایی از پایمردی رزمندگان اسلام را بازگو می کند و زبان هنر، بهترین وسیله نمایش فرهنگ دفاع مقدس است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، باید با ارائه آثار هنری، برای اعتلای آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

سرهنگ بهزاد قنبری بیان کرد: در برابر خون شهدا و صبر و ایثار جانبازان و رزمندگان مسئول هستیم و هنرمندان با ثبت لحظه های ناب، خلق آثار هنری و عرضه آنها، برای حفظ و انتشار معارف غنی دفاع مقدس تلاش می کنند.

دبیر شورای تالیف و پژوهش آثار ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان هم افزود: شاعران این استان پایبند به پایداری هستند و در سال گذشته ۱۵ مجموعه شعر در این حوزه از شاعران گیلانی با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار منتشر شد.

فرامرز محمدی پور اضافه کرد: شاعر مجموعه شعر "زیرخاکی عزیز درد استخوان گرفته اند" با وجود نداشتن تجربه از دوران دفاع مقدس با زبان ساده احساس و تخیل خود را در قالب شعر جاری کرده و خوشبختانه موفق عمل کرده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: مجموعه شعر "زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند" اثر یوسف هدایتی شامل ۵۰ قطعه شعر در قالب نو است و در ۹۷ صفحه توسط انتشارات رج منتشر شده است.

شاپور تشرینی افزود: این کتاب در موضوع ایثار و شهادت در یکهزار جلد با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به چاپ رسیده و به قیمت ۱۹۰ هزار ریال به فروش می رسد.

یوسف هدایتی متولد سال ۱۳۶۶ در آستارا و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است و از اوایل دهه ۸۰ در حوزه شعر و رسانه فعالیت می کند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا دفاع مقدس خرمشهر شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا دفاع مقدس خرمشهر آستارا دفاع مقدس خرمشهر شعر اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر گفت: پس از برگزاری مرحله نخست داوری آثار رسیده به جشنواره و انتخاب اولیه آثار در ۱۸ فروردین امسال، مرحله نهایی داوری جشنواره به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.   محمد فنودی افزود: امیرمهدی حکیمی، محمدجواد استادی، علیرضا شیخی، علیرضا طاهری، محمد خزائی، محمد میرشفیعی و احمد عابدینی در مرحله پایانی داوری آثار رسیده به این جشنواره حضور داشتند.   وی ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ اثر توسط ۲۴۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره گنجینه مهر ارسال شده بود که با انجام مرحله نخست داوری، ۸۵ اثر امتیاز میانگین داوری را کسب کردند و به مرحله پایانی داوری راه یافتند.    فنودی بیان کرد: تمام این آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در نمایشگاه جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.   وی افزود: مرحله نهایی داوری جشنواره نیز با بررسی اصل آثار راه یافته به بخش نمایشگاه با حضور تمامی داوران، انجام و به این ترتیب براساس شاخصه‌ها و استاندارد‌های تعیین شده، آثار برتر در هر بخش جشنواره انتخاب شدند.   به گفته او، مراسم اختتامیه آن نیز با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.   نخستین جشنواره گنجینه مهر با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نماد‌های رضوی» در چهار بخش «نقشی برای زندگی»، «در جست‌وجوی هویت»، «محصولات هنری» و «طرح و ایده» اجرا شد.   فراخوان این جشنواره با هدف کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها، با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه هنر در آذرماه پارسال اعلام شده بود.

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان