Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه اظهار کرد: برگزاری این انتخابات بیانگر این موضوع است که سوریه در حال نزدیک شدن به پایان بحرانی هست که این کشور در طول چند سال گذشته با آن روبرو بوده است.

حسین آجرلو در گفت‌وگو با ایسنا در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و تاثیر آن بر روند سیاسی این کشور و قطعی بودن احتمال پیروزی بشار اسد در این انتخابات گفت: به طور کلی برگزاری هر انتخاباتی به نوعی با مشروعیت و اوضاع یک نظام سیاسی ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص برگزاری انتخابات در کشوری که درگیر بحران است چرا که  این پیام را به همراه دارد که به پایان بحران در آن کشور در  حال نزدیک شدن هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به نوعی منتقل کننده پیام مذکور است، خاطرنشان کرد: دولت سوریه بعد از پایان یک دهه بحران در این کشور تا مقدار زیادی بر اوضاع مسلط شده، گرچه بخش هایی از این کشور هنوز در حاکمیت دولت سوریه قرار ندارد و برخی از بازیگران داخلی و خارجی بر آن حاکم هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه برگزاری این انتخابات بیانگر این موضوع است که  در حال نزدیک شدن به پایان بحران در سوریه هستیم، افزود: این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که تا حدود زیادی فشارهای سیاسی و بین المللی به دولت سوریه کمتر از قبل شده است و نظام سوریه مجددا در حال به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی است و برخی از کشورها از جمله کشورهای عربی به دنبال بازگشایی مجدد سفارتشان در این کشور هستند.

آجرلو با بیان اینکه با تغییر چندی پیش قانون اساسی در سوریه، آقای بشار اسد این امکان را پیدا کرده که یک دور دیگر در  انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی در سوریه، گویی هسته اصلی  حاکمیت در این کشور ، خواهان تداوم ریاست جمهوری بشار اسد  است، چرا که این موضوع را به نوعی باعث تداوم امنیت داخلی در این کشور می داند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی در سوریه به نظر می رسد کسی غیر از آقای بشار اسد در حال حاضر نمی تواند ثبات در سوریه را حفظ کند و بحران فعلی را هر چه زودتر به اتمام برساند، گفت: از طرف دیگر در نظام سیاسی سوریه شاهد نوع رقابتی که در کشورهای غربی هستیم، نیستیم و نوع رقابت در این کشور متفاوت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن خاندان بشار اسد در سوریه این کشور همواره درگیر نابسامانی و حتی کودتای روزانه بوده است، خاطرنشان کرد : به نظر می رسد با توجه به جو سیاسی و شرایط خاص سوریه، در شرایط فعلی بهترین گزینه تداوم ریاست جمهوری بشار اسد است  چرا که حداقل این فرصت فراهم می شود که ثبات نسبی که وجود دارد، ادامه پیدا کند و قدم های محکم تری برای آینده بهتر برداشته شود.

وی با بیان اینکه مردم سوریه از بی ثباتی سیاسی و امنیتی خسته شده اند، گفت : بخش نخبگانی سوریه به جز معارضان این نظر را دارند که انتخاب مجدد اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه یک انتخاب معقول در شرایط فعلی است؛ چرا که این انتخاب و تداوم شرایط فعلی کمک می کند که روند ثبات در این کشور سرعت  بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات سوریه بشار اسد انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

کد خبر 6096858

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد