Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این میزان ۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال به باغ‌های گردو، ۱۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال به بادامستان‌ها، ۴۴۴ میلیارد ریال به باغات هلو، ۱۴۹ میلیارد ریال به تولید زردآلو و ۶۵ میلیارد ریال به سایر باغات استان خسارت وارد شده است.

وی افزود: سطح زیرکشت باغ‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری ۴۵ هزار و ۴۹۱ هکتار شامل درختان گردو، ‌بادام، ‌هلو،‌ زردآلو، انگور و سایر محصولات باغی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی تصریح کرد: ‌از این سطح هفت هزار و ۱۰۶ هکتار گردو، ۱۷ هزار و ۳۴۹ هکتار بادام، سه هزار و ۶۱۶ هکتار هلو، ۸۲۱ هکتار زردآلو، چهار هزار و ۸۴۹ هکتار انگور و ۱۱ هزار و ۷۵۰ هکتار به سایر محصولات باغی اختصاص دارد.

وی یادآور شد: بر اثر پدیده خشکسالی و وقوع سرمازدگی در باغ‌های استان ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار گردو، ۱۱ هزار هکتار بادام، یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار هلو، ۴۰۰ هکتار زردآلو و ۴۰۰ هکتار از سایر باغ‌ها آسیب دید.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: در این حوادث ۱۰ تا ۷۰ درصد باغ‌های گردو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بادامستان‌ها، ۲۰ تا ۶۰ درصد باغات هلو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد درختان زردآلو و ۱۰ تا ۷۰ درصد سایر باغ‌های استان دچار آسیب شد.

وی گفت: به‌دنبال استمرار پدیده خشکسالی در استان یک‌هزار و ۱۵۰ تن محصول گردو تولیدی در باغ‌های استان کاهش پیدا کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین بر اثر بروز سرمازدگی در باغ‌های استان ۲۷ هزار و ۷۸۹ هکتار محصول شامل یک‌هزار و ۱۱۵ تن گردو،‌ ۱۵ هزار و ۶۵۴ تن بادام، هشت هزار و ۸۸۰ تن هلو، یک‌هزار و ۴۹۰ تن زردآلو و ۶۵۰ تن انواع محصولات باغی دیگر با کاهش تولید مواجه شد.

به گزارش ایرنا، خشکسالی یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود و در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۹۳ درصد چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید است تا این استان بعد از کرمانشاه دومین استان خشک لقب بگیرد.

هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۴۲ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برچسب‌ها گردو سازمان دامپزشکی کشور چهارمحال وبختیاری اقتصادی خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردو سازمان دامپزشکی کشور چهارمحال وبختیاری گردو سازمان دامپزشکی کشور چهارمحال وبختیاری اقتصادی خشکسالی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال باغ های استان هزار هکتار یک هزار باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد