Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:48:12 GMT

اٌفت ورزشکاران در نبود مسابقات/طعم تلخ کمبود امکانات

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۸۵۴۱

اٌفت ورزشکاران در نبود مسابقات/طعم تلخ کمبود امکانات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ورزش جودو و دفاع شخصی از رشته‌های پرطرفدار و پرکاربرد در دنیاست و طرفداران زیادی به ویژه در بین قشر جوان دارد. این رشته در دو سال گذشته به دلیل تعلیق ناجوان‌مردانه از سوی فدراسیون جهانی درگیر مشکلاتی شد. اما نکته مهم در این میان این است که در این مدت تعلیق مسئولان کشوری و استانی ورزشکاران حرفه‌ای خود را فراموش نکنند و با ایجاد برنامه‌ها و مشوق‌هایی پویایی را به این قشر بازگردانند تا در آینده پیش از تعلیق با قدرت ظاهر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی فیاض‌زاده از قهرمانان جودو و دفاع شخصی خراسان جنوبی است که در سطح کشوری خوش درخشیده است و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده است. او کسی است که در کنار ورزش حرفه‌ای به موضوع تحصیل نیز اهمیت ویژه‌ای داده است و فارغ التحصیل ارشد گردشگری است و مؤلف چندین کتاب و مقاله در همین راستا است.

این قهرمان از سن ۱۳ سالگی ورزش را با رشته رزمی کونگ فو آغاز کرد و ۱۹ سال است ورزش حرفه‌ای را ادامه می‌دهد و در رشته‌های کونگ فو، ووشو و کیک ‌بوکس چندین مدال قهرمانی دارد و در رشته های جودو و دفاع شخصی که رشته‌های اصلی او هستند نیز مدال‌های قهرمانی کشوری کسب کرده است. او همچنین مدرک داوری و مربی‌گری رشته جودو و مدرک مربی‌گری کونگ فو و دفاع شخصی را دارد.

فیاض‌زاده قهرمان جودوی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه تعلیق ۴ ساله جودوی ایران، گفت: جودوی ایران ۲ سال دیگر هم تعلیق شد و امیدواریم با شکایت فدراسیون ایران این تعلیق کاهش یابد یا رفع شود.

وی برای از بین رفتن رکود و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران عنوان کرد: اگر اکنون فدراسیون لیگ پرشور با تعداد هفته‌های بالا برگزار کند تا ورزشکاران را همواره درگیر مسابقات کند که سطح آنان افت نکند، نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

فیاض زاده ادامه داد: همچنین می توان مسابقات جایزه بزرگ برای ایجاد انگیزه و کسب درآمد برای ورزشکاران برگزار کرد تا مشوقی برای تمرینات جودوکاران باشد.

به گفتۀ وی اکنون در کشور فقط یک مسابقه داریم که کافی نیست و می‌توان در سال حداقل سه مسابقه کشوری و چندین لیگ داشته باشیم. 

حضور مربیان سرآمد کشوری در خراسان‌جنوبی

این قهرمان جودو و دفاع شخصی بیان کرد: جودو در این مدت با دو مشکل اساسی روبه رو شده است که یکی از آن‌ها کرونا بود که ضربه سنگین‌تری نسبت به دیگر رشته‌ها به آن وارد کرد و دیگری تعلیق بود که باعث از بین رفتن انگیزه ورزشکاران شد.

فیاض زاده با اشاره به اینکه اکنون در دو زمینه جذب ورزشکار و قهرمانان حرفه‌ای نگاه ویژه ای طلب می‌شود، گفت: در بخش حرفه‌ای از مسئولان کشوری به ویژه استانی درخواست برگزاری مسابقات و لیگ ها را داریم.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از نظر علم تمرین و تغذیه ضعیف است، تصریح کرد: برای بالا بردن سطح قهرمانان حرفه‌ای در استان می‌توان از مربیان سطح بالای کشوری دعوت شود و فدراسیون این فرصت را برای استان‌های محروم فراهم کند تا انتقال علم تمرین را داشته باشیم.

به گفتۀ وی اگر بتوان مربی‌های مجرب کشوری را به خراسان جنوبی دعوت کرد تا به مربیان و ورزشکاران، در حین تمرین آموزش‌های روز را بدهند یکی دیگر از مشکلات اساسی برطرف می‌شود.

تعامل با استان های همجوار

قهرمان جودوی استان بیان کرد: برای افزایش توان ورزشکاران حرفه‌ای استان، می توان با استان‌های همجوار که در جودو نیز سرآمد هستند تعامل داشت تا تمرینات و مسابقاتی با هم داشته باشیم، چرا که اکنون حرف اول را مبارزه می‌زند.

فیاض زاده ادامه داد: در گذشته با هزینه‌های خود به استان های دیگر برای تمرین می‌رفتم ولی اکنون با افزایش هزینه‌ها این امکان را ندارم، در همین راستا درخواست داریم که مسئولان استانی این فرصت را برای قهرمانان حرفه‌ای و شاخص خود فراهم کنند.

به گفتۀ وی همچنین اردوها و مسابقات منطقه‌ای و کشوری در خراسان جنوبی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی برای ایجاد انگیزه و تشویق ورزشکاران گفت: یکی از مشکلات ورزشکاران هزینه‌های بالا مانند لباس است، چرا که اکنون یک لباس با کیفیت جودو حدود ۲ میلیون تومان و لباس معمولی حدود ۸۰۰ هزار تومان است که اگر این مشکل و هزینه رفع شود انگیزه‌ای برای جذب ورزشکاران است.

قهرمان رشته ورزشی جودو‌ خراسان جنوبی درخواست کرد: مسئولان هیئت استان می‌توانند رایزنی با فدراسیون کشوری داشته باشند تا لباس‌های کلی برای ورزشکاران کشور بر حسب نیاز هر استان خریداری و با قیمت پایین تر از بازار به جودوکاران داده شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس

کلیدواژه: جودوی خراسان جنوبی جودو مسابقات منطقه ای بیرجند جودو و دفاع شخصی خراسان جنوبی فیاض زاده حرفه ای رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند

رقابت‌های پاراکانو قهرمانی جهان اردیبهشت در مجارستان اعزام می‌شود و ۴ ورزشکار عازم این رقابت‌ها می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رقابتهای پاراکانو قهرمانی جهانی که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است ۱۹ اردیبهشت در مجارستان برگزار می‌شود. تیم پاراکانو ایران برای شرکت در این رقابت‌ها با ۴ ورزشکار ۱۶ اردیبهشت عازم این مسابقات می‌شوند.

شهلا بهروزی راد و مسعود قیصری در کلاس KL۳، سعید حسین پور در KL۱ و اسلام جاهدی در VL۲ نفرات اعزامی به قهرمانی جهان هستند.

هدایت این تیم را احمدرضا طالبیان بر عهده دارد.

در این رقابت ها علاوه بر کسب سهمیه پارالمپیک، قایقرانان کلاس بندی بین‌المللی نیز می‌شوند.

در حال حاضر سعید حسین پور تنها قایقران پاراکانو است که سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده و در این تورنمنت به دنبال کلاس بندی و تایید نهایی سهمیه پارالمپیک است.

آخرین اردوی تیم ملی پاراکانو برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در دریاچه آزادی در حال برگزاری است و تا ۱۶ اردیبهشت قبل از اعزام به این مسابقات ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب