Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استمرار پدیده خشکسالی و وقوع سرمازدگی در سال‌زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به باغ‌های این استان ۱۸ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

او افزود: از این میزان دو هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال به باغ‌های گردو، ۱۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال به بادامستان‌ها، ۴۴۴ میلیارد ریال به باغات هلو، ۱۴۹ میلیارد ریال به تولید زردآلو و ۶۵ میلیارد ریال به سایر باغات استان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کشت چغندر قند در ۳۳۰ هکتار از اراضی شهرکرد

ابراهیمی اضافه کرد: سطح زیرکشت باغ‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری، ۴۵ هزار و ۴۹۱ هکتار شامل درختان گردو، بادام، هلو، زردآلو، انگور و سایر محصولات باغی بود.

او گفت: از این سطح هفت هزار و ۱۰۶ هکتار گردو، ۱۷ هزار و ۳۴۹ هکتار بادام، سه هزار و ۶۱۶ هکتار هلو، ۸۲۱ هکتار زردآلو، چهار هزار و ۸۴۹ هکتار انگور و ۱۱ هزار و ۷۵۰ هکتار به سایر محصولات باغی اختصاص دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: بر اثر پدیده خشکسالی و وقوع سرمازدگی، ۱۰ تا ۷۰ درصد باغ‌های گردو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بادامستان‌ها، ۲۰ تا ۶۰ درصد باغات هلو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد درختان زردآلو و ۱۰ تا ۷۰ درصد سایر باغ‌های استان دچار آسیب شد.

او تصریح کرد: به‌دنبال استمرار پدیده خشکسالی در استان یک‌هزار و ۱۵۰ تن محصول گردو تولیدی در باغ‌های استان کاهش پیدا کرد.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین بر اثر بروز سرمازدگی در باغ‌های استان ۲۷ هزار و ۷۸۹ هکتار محصول شامل یک‌هزار و ۱۱۵ تن گردو، ۱۵ هزار و ۶۵۴ تن بادام، هشت هزار و ۸۸۰ تن هلو، یک‌هزار و ۴۹۰ تن زردآلو و ۶۵۰ تن انواع محصولات باغی دیگر با کاهش تولید مواجه شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پدیده خشکسالی سرمازدگی باغات کاهش تولید میلیارد ریال یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری