Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:59:46 GMT

۵۴ طرح گردشگری در قم در دست احداث است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۹۲۲۷

۵۴ طرح گردشگری در قم در دست احداث است

به گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در گفت‌وگویی افزود: این طرح‌ها شامل ۲۳ مجتمع ‌گردشگری، ۱۶ هتل و هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، پنج سفره‌خانه‌ سنتی، سه مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک زائرسرا و یک منطقه نمونه گردشگری است که با بهره‌برداری از آن‌ها، دو هزار و ۵۲۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بابیان این‌که یک مرکز تفریحی در این استان به‌زودی افتتاح می‌شود گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: این مرکز تفریحی سرگرمی در زمینی در حدود ۵ هزار مترمربع احداث‌شده است که برای حدود ۳۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

مقبره‌های گنبد سبز در قم ساماندهی می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین گفت: مقبره‌های گنبد سبز در قم با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم سامان‌دهی می‌شود.

ارجمندی اظهار کرد: این مقابر تاریخی طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین این اداره کل با سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری قم و طی برنامه‌ای مدون و یک‌ساله سامان‌دهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: گنبد سبز در مرکز شهر قم و در کنار گلزار شهدای شهر قرارگرفته که این ظرفیت را دارد که به مقصد تورهای فرهنگی با محوریت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل شود.

وی افزود: امکان آن وجود دارد که در کنار این مقابر، فروشگاه‌های عرصه محصولات صنایع‌دستی برای بازیدکنندگان ایجاد کرد.

برچسب‌ها گردشگری قم میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری قم میراث فرهنگی گردشگری قم میراث فرهنگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت