Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:02:30 GMT

تولید غلات در جاجرم پیشرو در استان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۹۷۵۹

تولید غلات در جاجرم پیشرو در استان

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار فارس در جاجرم، از آغاز برداشت غلات در این شهرستان  خبر داد و اظهار کرد: شهرستان جاجرم با سطح زیر کشت ۶ هزار هکتار زراعت غلات گندم و جو  آبی از مناطق تولید غلات در استان است.

وی گفت: این شهرستان با تولید ۹ هزار تن گندم و ۷ هزار و ۵۰۰ تن جو پیشرو در امر تولید در استان است اما  امسال به علت خشک‌سالی و خسارت ناشی از سیل  تولید این محصول تا ۵۰ درصد کاهش‌یافته  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم ادامه داد: به علت گرمای زیاد و کاهش بارندگی محصول زودتر از موعد رسیده و قابل‌برداشت است.

وی تصریح کرد: چند روزی است که برداشت جو در منطقه آغاز و در حال حاضر تعداد۱۲ دستگاه کمباین بومی در شهرستان عملیات برداشت را برعهده‌گرفته‌اند و ناظرین برداشت نیز نظارت فنی خود را جهت جلوگیری از ریزش زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم تولید کشاورزی غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور