Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیت‌الله سید عزیز‌الله امامت کاشانی شب گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی مدتی است به دلیل بیماری قلبی و ریوی در بیمارستانی در کاشان بستری بود که شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

تولد در کاشان در سال ۱۳۰۶/ هجرت به کربلا برای تحصلیل علوم دینی

آیت‌الله امامت کاشانی ۱۳۰۶ شمسی در کاشان دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیل علم در مدارس جدید مشغول آموختن علوم دینیه نزد برادر بزرگوارش آیت‌الله سیدفضل الله امامت ادبیات عرب و منطق را فرا گرفت و سپس در محضر پدر بزرگوارش شروع به آموختن فقه و اصول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در محضر آیت‌الله سیدحسین رضوی مکاسب مرحوم شیخ انصاری، فصول و کفایه و منظومه سبزواری و شرح تجرید و ریاض را فرا گرفت و بعد از مهاجرت به عتبات عالیات در درس فقه مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج میرزا مهدی شیرازی در کربلا شرکت کرد و از ایشان اجازه اجتهاد گرفت و سپس به محضر درس علمای نجف مشرف شد و بهره های فراوانی کسب کرد.

تلمذ از محضر آیت‌الله میلانی و بزرگان حوزه در خراسان

این مجتهد شیعه پس از آن به مشهد مقدس مشرف شدند و از محضر درس فقه آیت الله میلانی و حاج میرزا احمد کفایی شرکت کرد و از جلسه درس عالم عارف حاج سید ابوالقاسم بلخی بهره جست و بخشی از فلسفه و حکمت را فرا گرفت، پس از آموختن علوم حوزوی به کاشان مراجعت کرد و مشغول تبلیغ و ارشاد مردم شد و در حد توان به حل گرفتاری‌ها و مشکلات مردم همت گمارد.

کسب اجازه روایت و اجتهاد از ۱۰۰ عالم و تألیف ۴۰ کتاب ارزشمند

آیت‌الله امامت از محضر نزدیک به ۱۰۰ نفر از عالمان و بزرگان معاصر در نجف و ایران اجازه روایت و اجتهاد دریافت کرده و بیش از ۴۰ عنوان کتاب ارزشمند تألیف کرده بود. ایشان گذشته از تدریس و تربیت شاگردان فراوان، با احداث بناهای خیریه، کمک به فقرا و نیازمندان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و گره گشایی از امور مادی و معنوی مردم کاشان، محبوب مردم این دیار بود.

وی سرانجام شب گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن آیت الله امامت کاشانی دعوت حق را لبیک گفت الله امامت آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • سقوط مرگبار نوجوان ۱۶ ساله کاشانی از کوه
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند